لینک های دسترسی

Breaking News

نگاهی کوتاه بر تاریخچۀ روز استقلال امریکا


امریکایی‌ها امروز چهارم جولای، ۲۴۵مین سالروز استقلال شان را از استعمار انگلیس تجلیل می‌کنند.

در سال ۱۷۷۶نمایندگان ۱۳ مستعمره آزادی شان را از انگلستان اعلام کردند؛ مستعمراتی که به ایالات متحده امریکا مبدل شد.

در ایالات متحده، چهارم جولای از سال ۱۹۴۱ به اینسو روز رخصتی فدرال است؛ روزی که خانواده‌ها و دوستان برای پختن کباب در منازل شان گردهم می‌آیند.

اکثریت شهرها این روز را با راه اندازی میله‌ها، رسم گذشت و آتش‌بازی جشن می‌گیرند.

امسال، در این روز، خانواده‌ها و دوستان فرصت دید و بازدید را پس از مدت بیش از یک سال در حالی به دست می‌آورند که این کشور از قیودی بیرون می‌آید که به هدف جلوگیری از گسترش کروناویروس وضع شده بود.

مسافرت‌ها در این روز اوج می‌گیرد و بر اساس پیشبین‌ها شاهراه‌های این کشور بیش از حد مزدحم و خطوط هوایی برای رسیدگی به تقاضای مسافرین با مشکل مواجه خواهند شد.

با آنهم، پوشیدن ماسک در تمامی وسایل حمل و نقل عامه یک امر حتمی است.

بنیانگذاران ایالات متحدهٔ امریکا که پدران بنیانگذار خطاب می‌شوند در متن اعلام آزادی نوشتند "ما این را حقایق آشکار می‌دانیم که تمامی مردها مساوی خلق شده اند و خالق به آنان حقوق مشخص غیرقابل انکار اعطا کرده که زندگی، آزادی و پی‌گیری خوشحالی شامل آن است."

در آن وقت، زنان حقوق مساوی نداشتند و اکثر امضا کنندگان این سند، صاحب برده بودند؛ افرادی که به نظر آنان برده‌ها مانند انسان‌های آزاد حقوق ندارند.

در ماه جولای ۱۸۵۲ فریدریک داگلس، بردهٔ پیشین و سخنور چیره دست که در سراسر کشور سفر کرده و در مورد زشتی‌های بردداری سخنرانی می‌کرد، در روز آزادی به نیویارک دعوت شد؛ جاییکه او معروف ترین سخنرانی‌اش را ایراد کرد.

داگلس گفت: "برای برده‌های امریکا چهارم جولای چه معنی می‌دهد؟ من پاسخ می‌دهم: یک روزی که بیشتر از روزهای دیگر سال به آنان بی عدالتی زشت و ظلمی را آشکار می‌سازد که آنان قربانی همیشگی آن اند."

با وجود آنکه به تاریخ اول سال ۱۸۶۳،‌ ابراهام لینکن، رییس جمهور وقت آزادی تمامی برده‌ها را اعلام کرد، ایالات متحده هنوز هم تلاش دارد به مشکل عدم مساوات بر اساس نژاد و جنسیت نقطهٔ پایان گذارد.

XS
SM
MD
LG