لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید کانگرس بر حفظ امنیت سایبری امریکا


در حالیکه سه ماۀ دیگر به انتخابات میان دوره یی یا در ایالات متحده باقی مانده است، قانونگذاران، مسؤلین دولتی و شرکت های خصوصی در این کشور، تلاش دارند تا رای دهندگان امریکایی را از تبلیغات خارجی محافظت کنند.

قانوانگذارن هر دو حزب در ایالات متحده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ این کشور را بار دیگر تقبیح کرده و از مقامات امنیتی و رسانه های اجتماعی به خصوص فیسبوک خواستار حفظ امنیت سایبری شده اند.

پس از اتهامات وارده در مورد ادعای مداخلۀ روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در سپتمبر ۲۰۱۷ افشا شد که روس ها با استفاده از نام های "دروغین" در صفحات فیسبوک تلاش کردند تا قبل از برگزاری انتخابات، رای دهندگان را تحت تاثیر قرار بدهند.

فیسبوک اخیراً از مسدود کردن ٣٢ حساب یا اکاونت که مظنون به تلاش برای مختل ساختن انتخابات آینده دانسته میشدند، خبرداده است. این اقدام فیسبوک مورد استقبال قانونگذاران امریکایی قرار گرفته است.

با وجود آنکه فیسبوک نتوانست به طور مستقیم این حساب ها را به روسیه نسبت دهند، اما میگوید که مشترکاتی بین این حساب ها و حساب های ساختگی 'سنت پترزبورک' که در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در دو هزار و شانزده فعال بودند، وجود دارد.

در عین حال، مقام های امنیتی ایالات متحده به روز سه شنبه، در یک کنفرانس امنیت سایبری در نیویارک، وعده دادند تا اقدامات لازم را برای محافظت از سیستم رای دهی این کشور اتخاذ خواهند کرد.

در این کنفرانس مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، نیز گفت که امریکا نه تنها بر تقویت دفاع سایبری خویش کار میکند، بلکه به حملات انجام شده نیز پاسخ خواهد داد.

تاکید کانگرس بر حفظ امنیت سایبری امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:29 0:00

XS
SM
MD
LG