لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت خارجۀ امریکا حکم یک قاضی فدرال را بازبینی می کند


وزارت خارجۀ ایالات متحده روز جمعه گفت که رای یک قاضی فدرال را که بر اساس آن هزاران نفر به شمول اعضای خانواده های شهروند امریکایی قادر خواهتد شد تا به امریکا سفر و یا مهاجرت کنند، مورد بازبینی قرار می دهد.

در جون ۲۰۱۷، محکمۀ عالی ایالات متحده گفت که بخشی از فرمان اجراییه دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد وضع محدودیت سفر شهروندان شش کشور، می تواند عملی گردد.

اما محکمۀ عالی ایالات متحده، استثناهات را برای شهروندان شش کشور نیز قایل شد. محکمه عالی ایالات متحده همچنین گفته است شهروندان سایر کشور ها که اسناد دقیق رابطۀ خانوادگی و یا ارتباط شان را باشخصیت های حکمی در ایالات متحده فراهم می کنند، نیز می توانند به امریکا سفر کنند.

حکومت فدرال ایالات متحده از اظهارات محکمه عالی امریکا را چنین برداشت کرد که استثناهات شامل والدین، خواهران و برادران می شود، اما پدرکلان، مادر کلان، کاکا، ماما، خاله، عمه و سایر خویشاوندان از این امر بیرون است.

اما دریک واتسون، قاضی محکمۀ هانولولو واقع در ایالت هاوایی، روز پنجشنبه ادعا کرد که حکومت فدرال فیصلۀ محکمه عالی ایالات متحده به صورت دقیق عملی نکرده است.

دریک واتسون، قاضی منطقه هانولولو ایالت هاوایی، گفته است که عقل سلیم حکم می کند که والدین بزرگ، اعضای نزدیک خانواده است
دریک واتسون، قاضی منطقه هانولولو ایالت هاوایی، گفته است که عقل سلیم حکم می کند که والدین بزرگ، اعضای نزدیک خانواده است

این قاضی نوشته است که فهم عام یا عقل سلیم حکم می کند که اعضای نزدیک خانواده شامل پدرکلان و مادر کلان نیز می شود. اما حکومت فدرال آنان را جُز اعضای نزدیک خانواده ندانسته است.

روی همین دلیل، آقای واتسون به وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجۀ ایالات متحده هدایت داده است تا ممنوعیت بر پدرکلان، مادرکلان، نواسته، کاکا، ماما، خواهر زاده، برادر زاده و سایر اقارب نزدیک شهروندان امریکایی را عملی نکند.

آقای ترمپ، اولین فرمان اش را یک هفته پس از احراز کرسی ریاست جمهوری امضا کرد. بر اساس این فرمان،صدور ویزۀ امریکا به شهروندان شش کشور که شامل ایران، سومالیا، سودان، سوریه، لیبیا و یمن می گردد، برای ۹۰ روز، ممنوع شده است. علاوه بر آن، برنامۀ مهاجرت شهروندان این کشور ها به ایالات متحده، برای ۱۲۰ روز منع شده است.

اما فرمان اجراییه رئیس جمهور ترمپ دو بار از سوی قضات محاکم فدرال رد شد تا بالاخره در ماه جون محکمه عالی ایالات متحده بخشی از این فرمان را عملی دانست

XS
SM
MD
LG