لینک های دسترسی

Breaking News

کمک ۱۲۵ میلیون دالری ایالات متحده به نیازمندان افغان


ایالات متحده حدود ۱۲۵ میلیون دالر را برای تامین نیازهای افغان‌های آسیب‌پذیر در داخل افغانستان به شمول بیجاشدگان داخلی، سیلاب‌زدگان و عودت‌کنندگان کمک کرده است.

سفارت ایالات متحده امریکا در کابل با نشر اعلامیه‌ای روز سه‌شنبه ۲۰ اگست (۲۹ اسد) گفته است که با این کمک، میزان کمک‌های بشری این کشور به افغانستان، در سال روان میلادی نزدیک به ۱۹۰ میلیون دالر رسیده است.

قرار است که کمک مالی ایالات متحده در بخش‌های تهیه غذای اضطراری، سوء تغذیه، آب آشامیدنی صحی، صحت، آمادگی در برابر بحران و کاهش خطر، سرپناه، محافظت، هماهنگی و تدارکات بشردوستانه و امدادهای غیرخوراکی هزینه شود.

همچنان این پول، هزینه‌های برگشت‌کنندگان، آموزش، معیشت و سایر تلاش‌ها را برای ترویج ادغام طولانی مدت پناهندگان در حال بازگشت، در بر می‌گیرد.

ایالات متحده از تمام کشورها خواسته تا كمك‌های شان را به درخواست بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان – كه اکنون صرف ۲۷ در صد بودجه مورد نیاز تامین شده - افزایش دهند.

سفارت امریکا در اعلامیه گفته است: "حمایت بیشتر جامعه بین‌المللی برای تامین نیازهای فوری تعداد زیادی از افغان‌های آسیب‌پذیر ضروری است".

این کمک ایالات متحده در حالی است که بر بنیاد آمار وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان، آمار مجموعی بیجاشدگان داخلی در آن کشور به بیش از سه میلیون و ۷۷۸هزار نفر می‌رسد.

برعلاوۀ بیجاشدگان، حدود ۳۰۰هزار برگشت‌کننده و مهاجری که اخراج شده اند، نیز سبب بلندرفتن آمار نیازمندان افغان شده است.

دفتر امور هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) هفتۀ قبل اعلام کرد که تا پایان امسال رقم نیازمندان کمک‌های بشری در افغانستان، به حدود یک میلیون تن خواهند رسید.

XS
SM
MD
LG