لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال امریکایی: روسیه طالبان را آموزش داده و آنان تسلیح و تمویل می‌کند


لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده گفته است که روسیه سال‌ها است که طالبان و شبکه حقانی را آموزش داده و آنان را تسلیح و تمویل می‌کند.

جنرال مارک میلی روز پنجشنبه نهم جون (۱۹ سرطان) در کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگاه امریکا گفت که ایالات متحده معتقد است که روسیه از سال‌ ها به اینسو از طالبان در افغانستان حمایت می‌کند، اما اطلاعات استخباراتی برای تایید گزارشی‌های دردست نیست که ثابت کند آن کشور در عقب حملات بالای امریکایی ها بوده، یا به خاطر کشتار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به طالبان پول پراخته است.

آقای میلی افزود که ایالات متحده هنوز در حال بررسی این موضوع است و اگر پرداخت پول انعام از سوی روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی مستقر در افغانستان تایید شود، این "موضوع بزرگ" خواهد بود.

او همچنان گفت که تنها روسیه از این گروه حمایت نمی‌کند بلکه کشورهای دیگری نیز در آن دخیل است.

روزنامۀ نیویارک تایمز ماه گذشته گزارش داد که استخبارات ایالات متحده پی برده است که ادارۀ استخبارات روسیه در مقابل کشتن نیروهای ایتلاف به رهبری امریکا در افغانستان به تندروان مرتبط به گروه طالبان به گونۀ انعام پول پرداخت می‌کرد.

نیویارک تایمز نیز از قول دو مقام امریکایی گزارش داد که در اواخر فبروری، این موضوع در گزارش روزمره به رییس جمهور شامل شده بود.

اما قصر سفید گزارش‌هایی را رد کرد که گویا در مورد به دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گزارش‌دهی شده بود.

گروه طالبان آن گزارش را شایعه و مسکو "اتهام بی‌اساس" خوانده است.

XS
SM
MD
LG