لینک های دسترسی

Breaking News

ربطی بین انعام روسیه به طالبان و مرگ نظامیان امریکایی در افغانستان نیافتم - مک‌کینزی


یک جنرال ارشد امریکایی گفته است که اطلاعات استخباراتی مبنی بر اینکه روسیه ممکن به خاطر کشتار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به طالبان پول پراخته باشد "بسیار نگران کننده" است، اما این مقام نظامی امریکایی گفته است که مطمین نیست که انعام روسیه به طالبان سبب کشته شدن نظامیان امریکایی شده باشد.

جنرال کنیت مک‌کینزی، فرمانده قوماندانی مرکزی قوای امریکایی در یک صحبت تلیفونی با گروهی از خبرنگاران گفت که ایالات متحده به خاطر این اطلاعات، تدابیر محافظتی قوا را در افغانستان افزایش نداده است، با اینحال وی گفت که از بخش استخبارات خواسته است تا در این زمینه تحقیق بیشتر کند.

آقای مک‌کینزی که نخستین مقام ارشد نظامی امریکا است که در مورد "انعام روسیه به طالبان" به تفصیل صحبت می‌کند، به خبرنگاران گفت: "این (اطلاعات" را بسیار نگران کننده یافتم. چیزی نیافتم که نشان دهد بین (انعام روسیه به طالبان) و تلفات (نظامیان امریکایی) ارتباطی موجود باشد."

روسیه و گروه طالبان این گزارش‌ها را رد کرده و آن را بی اساس و شایعه خوانده اند.

با اینحال، جنرال مک‌کینزی هشدار داد که روسیه از دیرزمان در افغانستان تهدید بوده است؛ جاییکه بر بنیاد گزارش‌ها روسیه برای چندین سال به طالبان منابع و تسلیحات را فراهم کرده است.

مقام‌های استخبارات ایالات متحده گفته اند که معلومات در مورد انعام روسیه به طالبان به خاطر کشتن نظامیان امریکایی در اواخر فبروری به رییس جمهور دونالد ترمپ گزارش داده شده است، اما قصر سفید استدلال کرده است که به دلیل اینکه این موضوع تایید شده نبوده است، به رییس جمهور ترمپ گزارش داده نشده است.

آقای مک‌کینزی با بیان اینکه اطلاعات استخباراتی همواره قطعی نیست، افزود: "باید همواره به خاطر داشته باشیم که روس‌ها دوستان ما نیستند. آنان در افغانستان دوست ما نیستند. آنان آرزومند خوبی برای مان نیستند و باید هر زمانیکه اطلاعات استخباراتی را ارزیابی می‌کنیم، این نکته را به خاطر داشته باشیم."

در همین حال، یک نظرپرسی تازه نشان داده است که اکثر امریکایی‌ها به این باور اند که روسیه به خاطر کشتن نظامیان امریکایی به طالبان پول پرداخته است.

بر اساس این نظرپرسی که توسط خبرگزاری رویترز و نهاد تحقیقاتی و مشورتی ایپسوس انجام شده است، بیش از نصف شرکت کنندگان خواستار وضع تحریم‌های جدید اقتصادی بر روسیه شده اند.

یافته‌های این نظرپرسی همچنان نشان داده است که اکثر امریکایی‌ها از چگونگی تعامل رییس جمهور دونالد ترمپ در خصوص روابط با روسیه ناخرسند اند.

XS
SM
MD
LG