لینک های دسترسی

Breaking News

دنفورد، نامزد لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا شد


جنرال جوزف دنفورد، نامزد لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده
جنرال جوزف دنفورد، نامزد لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، جنرال جوزف دنفورد، قوماندان قول اردوی بحری کشورش را به حیث لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده نامزد کرد.

آقای دنفورد اکنون مشاور نظامی ارشد رئیس جمهور اوباما است. دنفورد درحالی کاندید این پست می شود که آزمون های بزرگ مانند چین درحال ظهور، روسیه سرکش و عملیات در شرق میانه و افریقا برضد دهشت افگنان و قطع بودجه وجود دارد.

جنرال جوزف دنفورد ساله دومین افسر بحری خواهد بود که به این پست می رسد. او بعد از خدمت دوساله درعراق به سرعت به این مقام رسید.

پاتریک براتن، آمر مطالعات دپلوماسی و نظامی در پوهنتون هاوایی- اقیانوس آرام می گوید که رسیدن دنفورد به مقام چهارستاره غیرمتوقعه و سریع تر از حد اوسط بوده است.

براتن گفت "دربسیاری از پست ها او برای یک مدت کوتاهی تقررداشته است. او به طور موثر از دو ستاره ترفیع کرد. او به گرفتن ترفیع های بسیار سریع و قوماندان حربی مشهور است. ازین سبب به او لقب جنگجو درعراق داده شده بود. او نسبت به داشتن تماس با متحدین ائتلافی نیز مشهور است که به این وسیله توانست با شریکان ایئتلافی در جامعه نظامی روابط حسنه ای برقرار کند. او درمیان افسرانی که تحت قومانده او بودند نیز محبوب بوده است."

جنرال دنفورد برای هجده ماه به حیث قوماندان نیروهای ائتلاف در افغانستان بود. او بعدا از ماه اکتوبر سال گذشته به حیث قوماندان قول اردوی قوت های بحری ایفای وظیفه کرده است.

پست ریاست لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا که برای دوسال است لازم است تا به تصویب سنای ایالات متحده برسد. جان مک کین، سناتور جمهوریخواه که رئیس کمیته خدمات نظامی در سنا است، دنفورد را یک رهبر برجسته توصیف کرده است. مک کین می گوید که او نسبت به کاندید شدن او خیلی هیجانی شده است.

جی رید، سناتور دموکرات از رود آیلند در کمیته خدمات نظامی سنا در پیامش از طریق تویتر از نامزدی دنفورد استقبال کرده گفته است که "او دارای تجربه و دیدگاه ضروری برای رهبری درین زمان پراز آزمون‌ها می باشد.

کارل بیکر، آمر بحث های بحر اقیانوس آرام در هاوایی دنفورد را یک انتخاب خوب خوانده که از وی از جریان تصویب به خوبی بدر آمده می تواند زیرا او دارای علایق زیاد در واشنگتن و معلومات زیاد در مورد عراق و افغانستان است.

آقای بیکر می گوید که دنفورد به حیث رئیس عمومی لوی درستیزه قوای مسلح در دوسال باقی مانده ریاست جمهوری آقای اوباما از آزمونهای مهمی خواهد گذشت زیرا او با گروه داعش و حضور هرچه بیشتر نظامی ایالات متحده در عراق مواجه خواهد بود.

بیکر می گوید "چطوربامحدود ماندن نیروهای زمینی در عراق معامله کرد. چگونه باید با گروه دولت اسلامی در شرق میانه معامله کرد. این دوموضوع از ارجحیت های او می باشد. همچنان باید در نظرداشت که سایر مناطق نیز در جهان وجود دارد. آسیا - اقیانوس آرام آزمونیست برای امریکا که چگونه خود را در این جا با توازن جدید وفق می دهد، علاوه بر آن، چین نیز به یک تمرکز ضرورت دارد که این کشور چه می خواهد و تعهد در برابر متحدین نیز از همین آزمون ها برای او می باشد. اعمال روسیه در اوکراین نیز برای ناتو یک آزمون است که فشاری را تولید می کند و دنفورد باید به آن بپردازد."

پاتریک براتن، آمر مطالعات دپلوماسی و نظامی در پوهنتون هاوایی- اقیانوس آرام می گوید کم شدن بودجه دراکتوبر برای سال ۲۰۱۶ نیز در راه است.

هرگاه دنفورد مورد تصویب سنا قرارگیرد او جانشین جنرال دمپسی را که به تقاعد نزدیک است می گیرد. همچنان جنرال پال سلوا نیزممکن به حیث معاون دنفورد از سوی اوباما نامزد شود.

گزارش: ویکتور بیتی، خبرنگار صدای امریکا

ترجمه: عبدالواجد عادل

XS
SM
MD
LG