لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت میان ترمپ و کلنتن تنگاتنگ به پیش میرود


قرار است اولین مناظره میان دونالد ترمپ و هیلری کلنتن بتاریخ ٢٦ ماۀ سپتمبر صورت گیرد
قرار است اولین مناظره میان دونالد ترمپ و هیلری کلنتن بتاریخ ٢٦ ماۀ سپتمبر صورت گیرد

یک نظر سنجی تازه که از سوی شبکۀ سی.ان.ان و یک بنیاد تحقیقات موسوم به او.آر.سی صورت گرفته است، نشان می دهد که دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه برای مقام ریاست جمهوری ایالات متحده، با تفاوت دو امتیاز با رقیب اش هیلری کلنتن، پیشی دارد.

دونالد ترمپ ضمن اظهار خرسندی در مورد، نظر سنجی صورت گرفته را یک "نظرسنجی بزرگ توسط سی.ان.ان" عنوان کرده است.

به گفتۀ این نامزد جمهوریخواه "نتایج نظرسنجی بزرگ امروز به نشر رسید که در آن ترمپ برنده است، این یک ارزیابی خوبست."

اما باوجود نتایج این نظرسنجی ، هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده، هنوز هم در بسیاری از نظرسنجی های ملی و در بیشتر ایالت های کلید که قرار است در طول دوه ماۀ آینده، مبارزات انتخاباتی روی آن متمرکز باشد، سبقت دارد.

ستیفن واین استاد در پوهنتون جورج تاون، دلیل تنگاتنگ شدن مبارزات انتخاباتی میان هیلری کلنتن و دونالد ترمپ را توجۀ بیشتر مردم روی نکات ضعف خانم کلنتن می داند.

ستیفن واین می گوید، "به باور شماری از مردم، هیلری کلنتن یک شخص صادق و مورد اعتبار نمی باشد."

اما فرنک نیوپورت یک تن از اعضای بنیاد تحقیقاتی گالپ می گوید که دونالد ترمپ نیز با میزان بلند مخالفت رای دهندگان روبرو می باشد.

به باور آقای نیوپورت "نارضایتی رای دهندگان برای هردو نامزد یک مشکل است. فکر می کنم کارزار انتخاباتی هیلری کلنتن همواره در این مورد فکر می کند که چگونه برداشت مردم را در برابر خانم کلنتن تغییر بدهند."

فاصله میان این دو نامزد در حالی کمتر شده است که قرار است اولین مناظره میان دونالد ترمپ و هیلری کلنتن بتاریخ ٢٦ ماۀ سپتمبر صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG