لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار سفارت امریکا به افغان‌ها: شکار روابط عاشقانه یا تجارت آنلاین نشوید


سفارت ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان با نشر هشداریه‌ای در وبسایت و فیسبوک رسمی خود به شهروندان افغان آگهی داده است که شکار فریبکاران انترنتی نشوند.

در هشداریۀ سفارت امریکا آمده است که فریبکاران انترنتی تلاش می‌کنند با "توسعه دوستی، رابطه عاشقانه یا تجارت آنلاین" از طریق تماس‌های تلیفونی، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی با افراد تماس برقرار کرده، سپس از آنان درخواست پول کند.

سفارت امریکا گفته است که این افراد جعلکار اغلباً خود را عضو قوای مسلح امریکا، قراردادی نظامی، دپلومات سفارت یا هم کارمند یک سازمان بین المللی مستقر در افغانستان معرفی می‌کنند.

در این پیام که در پی شکایت شماری از شهروندان افغان از ناحیۀ فریبکاری آنلاین نشر شده، آمده است "کلاهبرداران بسیار قانع کننده هستند و برای قربانیان احتمالی خود، هفته ها یا ماه ها را صرف می‌کنند تا رابطه بر قرار کنند".

سفارت امریکا همچنین گفته است که هنگامی که اعتماد قربانیان به دست آمد، فریبکاران یک وضعیت ناهنجار و تراژید، مثل بیماری، زخمی شدن، دست تنگ بودن وغیره را ایجاد کرده از قربانی پول مطالبه می کنند.

سفارت ایالات متحده در کابل جداً به افغان‌ها توصیه کرده است تا از ارسال پول به افرادی که آن را نشناخته و هیچگاهی با آنان ملاقات نکرده اند، پرهیز کنند.

همچنین در این پیام از مردم خواسته شده است تا به محض شک و تردید در مورد اینکه فرد تماس گیرنده فریبکار و کلاهبردار است، تماس با وی بی درنگ قطع شده و به پولیس، مرکز شکایات جرایم انترنتی ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا یا اف بی آی و مدیران شبکه‌هایی که از آن طریق تماس برقرار شده است، اطلاع داده شود.

XS
SM
MD
LG