لینک های دسترسی

Breaking News

انتقال کارمندان محلی نیروهای امریکایی به زودی آغاز می‌شود - سفارت امریکا


سفارت ایالات متحده در کابل می‌گوید که قرار است روند انتقال کارمندان محلی و همکاران نیروهای امریکایی از افغانستان به امریکا به زودی آغاز شود.

این سفارت روز شنبه ۱۷ جولای (۲۶ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفت که پرواز افرادی که درخواست‌های ویزه خاص مهاجرت شان (SIV) از قبل طی مراحل شده است، در هفته آخیر ماه جولای آغاز می‌شود.

در خبرنامه آمده است: "به دستور رییس جمهور بایدن، ایالات متحده روند ... انتقال آنعده اتباع افغانستان و خانواده‌های آنان راکه واجد شرایط ویزۀ خاص مهاجرت ایالات متحده(SIV)اند، آغاز می‌کند."

این سفارت افزوده است که به هدف حفظ امنیت این روند، آنان نمی‌توانند جزییات بیشتر این سفر و شمار افرادی را که قرار است منتقل شوند، به اشتراک بگذارند.

در خبرنامه به نقل از راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل آمده است: "سفارت ایالات متحده برای حمایت از روند انتقال کارمندان محلی نیروهای امریکایی با وزارت امور خارجه هماهنگی خواهد کرد. این امر به ایالات متحده امکان آنرا می‌دهد تا تعهد خود را نسبت به کسانی که در شرایط دشوار و خطرناک، به کشور ما خدمت کرده اند، انجام دهد."

پس از آنکه آقای بایدن در ماه اپریل اعلام کرد که تمام قوای امریکایی تا ۱۱ سپتمبر سال روان افغانستان را ترک می‌کنند، سر وصداهای زیادی در مورد امنیت همکاران افغان قوای امریکایی و خانواده‌های آنان ایجاد شد.

شمار زیاد قانونگذاران امریکایی هم صدا با ترجمانان افغان ابراز نگرانی کردند که اگر همکاران افغان قوای امریکایی پیش از تکمیل شدن روند خروج قوا از افغانستان بیرون نشوند، با خطر انتقامجویی طالبان روبرو خواهند شد.

برنامه ویزه خاص مهاجرت بیش از یک دهه پیش آغاز شد و ایالات متحده ۲۶۵۰۰ ویزه برای ترجمانان،‌ کارمندان خاص و سایر افرادی که برای کار با ایالات متحده خطرات را متقبل شده اند، تا کنون صادر کرده است.

XS
SM
MD
LG