لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان: رژیم اسد برای قساوت‌ها در سوریه مسوول قرار داده شود 


بشارالاسد، رییس جمهور سوریه
بشارالاسد، رییس جمهور سوریه

امریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در ۱۲مین سالروز خیزش‌های مردمی در سوریه به گونهٔ‌ مشترک خواستار مسوول قرار دادن رژیم بشارالاسد، رییس جمهور سوریه، به قساوت‌ها در این کشور شدند.

این چهار کشور گفتند تا زمانی که پیشرفت موثق و پایدار بسوی یک راه حل سیاسی صورت نگرفته است روابط شان را با حکومت بشارالاسد عادی نخواهند کرد و نه هم پروژه‌های بازسازی در این کشور را تمویل خواهند کرد.

از آغاز خیزش‌ها در سوریه به اینسو، ۵۰۰ هزار غیر نظامی جان باخته و میلیون‌ها نفر دیگر بیجا شده اند. از جانب دیگر، در اثر زلزله‌های شدید در اوایل ماه فبروری کم و بیش ۱۰ هزار نفر دیگر این کشور جان باختند. این زلزله خسارات هنگفت مالی را نیز به بار آورد.

امریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان همچنان گفته اند که به حمایت از جامعهٔ مدنی سوریه و پایان نقض حقوق بشری و ختم سوی استفاده از مردم سوریه که از اقدامات رژیم اسد،‌ زلزله و سایر رویداد‌ها رنج برده اند،‌ متعهد اند.

در اعلامیهٔ مشترک این کشور‌ها آمده است که جامعهٔ بین المللی باید برای حسابده قرار دادن رژیم اسد و سایر عاملان سوی استفاده، تخطی‌ها و قساوت‌ها، به گونهٔ مشترک کار کند.

آنان همچنان گفته اند که تنش‌های جاری در سوریه برای تروریست‌ها و قاچاقبران مواد مخدر فرصت را مساعد کرده است تا ثبات منطقوی را بیشتر تهدید کنند.

این در حالی است که بشارالاسد روز گذشته برای مذاکرات با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به این امیدواری به مسکو رفت که روابط کشیده میان رهبر سوریه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، بهتر شود.

XS
SM
MD
LG