لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ با صدر اعظم آلمان دیدار می‌کند


رئیس جمهور ترمپ میخواهد با انگلا مرکل صدراعظم آلمان در مورد تجارب وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مذاکره نماید. قرار است انگلا مرکل روز سه شنبه با ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در قصر سفید ملاقات نماید.

منتقدین از هرجهت در داخل و خارج امریکا روی خوش باوری ترمپ در مورد دید وی از پوتین بخصوص در مورد تلاش کرملین برای تأثیر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مشکوک اند.

اما چهار مقامی که با خبرنگاران در مورد این دیدار صحبت نموده اند تذکر داده اند که رئیس جمهور امریکا میخواهد در مورد اختلافات عمده با رهبر جرمنی از موقعیت قوی، از تجارت گرفته تا جنگ سایبری و تهاجم روسیه بر اوکراین مذاکره نماید.

ترمپ در هنگام مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، مرکل را در مورد پالیسی وی بخاطر اجازۀ ورود تعداد زیاد مهاجرین به "نابودی جرمنی" متهم نموده بود.

مرکل که روابط بسیار نزدیک با باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا داشت منع مؤقتی سفر را برای اتباع چند کشور توسط ترمپ اشتباه خوانده و گفته بود که "هیچ توجیهی درین مورد وجود ندارد".

ستیفن زابو رئیس اجراییوی اکادمی فرا اتلانتیک میگوید مرکل بخاطر نگرانی اش در مورد اینکه "ترمپ شاید در مقابل روسیه بسیار نرم شود و تعزیراتی را که بر روسیه بعد از تهاجم بر اوکراین وضع شده است، تضعیف نماید" به واشنگتن میاید.

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید روز جمعه تلاش ورزید تا این نگرانی ها را کاهش دهد. وی به خبرنگاران گفت "هر کوششی برای نرم ساختن تعزیرات موجود بخاطر گرفتن کریمیه" تا حل این موضوع اجازه نخواهد بود.

XS
SM
MD
LG