لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر امنیتی در جریان تجلیل از روز آزادی ایالات متحده


آرشیف: شهر نیویارک
آرشیف: شهر نیویارک

نیرو های امنیتی محلی و مقامات فدرال، تدابیر شدید امنیتی را برای تامین امنیت مراسم تجلیل از ۲۴۱ مین سالروز آزادی ایالات متحده، روی دست گرفته اند.

امریکایی ها در سرتاسر ایالات متحده، از چهارم جولای که در آن ایالات متحده آزادی خود را از بریتانیا اعلام کرد، با مراسم مختلف تجلیل می کنند.

این مراسم در خارج از ایالات متحده نیز تجلیل می گردد، به ویژه توسط سربازان امریکایی که در پایگاه های نظامی بیرون مرزی امریکا مستقر اند.

انتظار می رود، بیش از ۳ میلیون نفر جهت تماشای بزرگترین مراسم آتش بازی، سه شنبه شب در شهر نیویارک گرد هم آیند.

پولیس نیویارک از هیچگونه "تهدید" حمله در جریان نمایش هشدار نداده است؛ اما، بِل دی بلاسیو، شاروال نیویارک گفت که پولیس مبارزه با دهشت افگنی و سایر "افسران پولیس خوب مسلح" در شهر مستقر خواهند شد.

واشنگتن دی سی

شهر واشنگتن دی سی که پایتخت ایالات متحده است نیز میزبان صدها هزار نفر از نقاط مختلف این کشور و سیاحان خارجی خواهد بود که غرض شرکت در برنامه های تجلیل از روز آزادی ایالات متحده به دی سی می آیند.

برنامه های تجلیل از "روز چهارم جولای" در واشنگتن دی سی، برعلاوۀ آتش بازی در اطراف ساحۀ که منار واشنگتن و کانگرس ایالات متحده موقعیت دارد، شامل کنسرت بزرگ نیز می باشد.

فرماندۀ پولیس شهر واشنگتن دی سی گفته است که هیچ تهدید امنیتی متوجه برنامه ها نیست؛ اما، "حضور پر رنگ پولیس" در شهر وجود خواهد داشت.

یک روز پیش از مراسم برنامه ریزی شده در واشنگتن، در ساحۀ "نیشنل مال" موانع پولیس جا به جا شده و پوسته های امنیتی افراز شده است.

باستن

پولیس شهر باستن نیز از تدابیر شدید امنیتی و حضور قوی نیرو های پولیس در جریان رخصتی چهارم جولای خبر داده است.

به گفتۀ مقامات امنیتی آن شهر "هیچ تهدید امنیتی شناسایی نشده است"، اما با آنهم نیرو های پولیس در همآهنگی با کارمندان ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف بی آی، برای نظارت از جمعیت مردم و فعالیت ها در جریان آتش بازی در شهر باستن، از طیاره های بدون سرنشین استفاده خواهد شد.

انتظار می رود در مراسم آتش بازی که بر فراز دریای چارلز انجام خواهد شد، حدود ۵۰۰ هزار نفر حضور به هم رسانند.

پولیس باستن در جریان رقابت دوش مارادون در اوایل سال روان نیز از طیاره های بدون سرنشین برای نظارت از جمعیت و تماشاچیان استفاده کرده بود.

روز چهارم جولای، از سال ۱۹۴۱به اینسو در سرتاسر ایالات متحده رخصتی عمومی می باشد.

کانگرس آن وقت امریکا به تاریخ ۲ جولای سال ۱۷۷۶ برای استقلال این کشور از بریتانیا رای داد و دو روز بعد از آن هیات های ۱۳ ایالت، مسودۀ اعلام استقلال امریکا را که توسط توماس جفرسن، سومین رئیس جمهور ایالات متحده ترتیب شده بود، امضا کردند.

XS
SM
MD
LG