لینک های دسترسی

Breaking News

تهران و واشنگتن دفترهای جدید دیپلوماتیک تاسیس می‌کنند


اکنون دفتر حفظ منافع ایران در امریکا زیر نظارت پاکستان است
اکنون دفتر حفظ منافع ایران در امریکا زیر نظارت پاکستان است

در پی انتشار گزارشی مبنی بر گشایش دفتر جدید حفاظت منافع ایران در آمریکا، معاون وزیر خارجه ایران، گشایش محل جدیدی را به این منظور تایید کرد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن قشقاوی، معاون وزارت امور خارجۀ ایران روز یکشنبه در جلسۀ علنی مجلس شورای اسلامی گفت که ساختمان قبلی محل دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن دی سی که امور قونسلی ایرانیان مقیم امریکا را انجام می‌داد، کوچک و نامناسب بود.

به گفته آقای قشقاوی وزارت امور خارجه ایران از مدتها پیش در پی یافتن مکان مناسب و وسیعی بود. او گفت"خوشبختانه مکان جدیدی در این خصوص اجاره شده و به زودی فعالیت دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران به این محل انتقال می‌یابد".

به گزارش ایسنا، معاون وزیر امور خارجه این توضیحات را در پاسخ به تذکر مطرح شده از سوی نمایندگان درباره خبرهای مربوط به تغییر محل دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن ارایه کرد.

پیشتر از این روزنامۀ واشنگتن پست گزارش داده بود که در مورد گشایش دفترهای حفاظت از منافع ایران و امریکا در واشنگتن دی سی و تهران، گفتگو هایی جریان دارد. واشنگتن پست از قول یک مقام آگاه از موضوع این تصمیم را "توافق پایاپای دیپلماتیک» توصیف کرده است.

بر اساس پروتوکول های موجود دیپلوماتیک، دفتر حفظ منافع ایران در شهر واشنگتن دی سی، زیر نظارت پاکستان است. این دفتر وظیفه صدور ویزای ایران برای شهروندان امریکا و همچنان صدور و یا تمدید پاسپورت و سایر مسایل قنسولی چند صد هزار ایرانی مقیم امریکا و کانادا را بر عهده دارد. و برخی مسایل دیگر نزدیک به چند صد هزار ایرانی مقیم امریکا و کانادا را برعهده دارد.

XS
SM
MD
LG