لینک های دسترسی

Breaking News

برنامه مذاکرات چند جانبۀ کری روی اوضاع سوریه


جان کری وزیر خارجه ایالات متحده
جان کری وزیر خارجه ایالات متحده

جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده در تلاش یافتن راه حل سیاسی برای مبارزه با گروه دولت اسلامی یا داعش است.

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده می گوید که وی در اواخر این هفته با رهبران روسیه، ترکیه، عربستان سعودی واردن دیدارو درمورد گزینه برای شروع مجدد روند آوردن یک راه حل سیاسی به وضعیت در سوریه بحث خواهد کرد.

آقای کری در جریان سفرش به هسپانیه گفت : ایالات متحده خواهان جلوگیری از تخریب کامل سوریه است واین که او با تلاش برای یک درک بهترازسوی همه جوانب و یافتن ګزینه ها و چګونګی رویدست ګرفتن آنها ،درحال رفتن برای مذاکرات با همه جوانب است.
وزیرخارجه ایالات متحده گفت :مبارزه علیه داعش مستلزم یک تعهد چندین ساله است، اما همانطورکه ما هر دو در کشور من و درهسپانیه آموختیم ، شکست دادن تروریست ها یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است.

وزیرخارجه ایالات متحده گفت همه به شمول روسیه و ایرانی ها موافق اند که هیچ راه حل نظامی برای این مبارزه وجود ندارد وعلاوه کرد که آنها باید در تلاش یافتن راه حل سیاسی باشند و درین مورد دست به کارشوند. آقای کری وجود داعش را یک فاجعه انسانی و تهدید برای یکپارچگی کشورها درسرتاسرمنطقه خواند.

اقای کری گفت اگرروسیه فقط برای سرپا نگه داشتن بشارالاسد ، رئیس جمهور سوریه تلاش کند، پس آنها صرف توجه را به مبارزه بیشتر نظامی مبذول میدارند. وزیرخارجه ایالات متحده با اشاره به هجوم گسترده مهاجران که به اروپا فرار کرده اند گفت بسیاری از آنها از سوریه اند که در عصر جدید بیسابقه است و علاوه کرد که فرار این همه مردم با ادامۀ خشونت ها در سوریه یک تهدید واقعی دیگر است .

سازمان ملل متحد ازثبت نام نزدیک به ۴.۲ ملیون پناهجویان سوری در کشورهای همسایه خبر میدهد که بیش از دو میلیون تن آنها صرف در ترکیه ثبت نام کرده اند. ویکتوریا نولاند ، معاون وزارت خارجه امریکا در اموراروپایی و آسیایی در جلسه امروز دوشنبه در انقره با مقامات ترکیه روی بحران پناهجویان و نیزائتلاف به رهبری ایالات متحده در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق بحث و تبادل نظر نمود.

XS
SM
MD
LG