لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد کوریای شمالی از اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا


کوریای شمالی اظهارات اخیر جان بولتن، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترمپ را مورد انتقاد قرار داده است.

جان بولتن اخیرا در یک مصاحبه با خبررسانی "بلومبرگ" گفته بود که قبل از دیدار سوم میان رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی، واشنگتن خواستار اسناد بیشتر در مورد ارادۀ رهبر کوریای شمالی مبنی بر دست برداری از برنامۀ هسته‌ای کشورش است.

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ ١٢ اپریل گفته بود که حاضرست برای بار سوم نیز با رئیس جمهور دونالد ترمپ ملاقات کند، اما مشروط بر اینکه ایالات متحده برای رسیدن به یک توافق، تا پایان امسال شرایط قابل قبول برای هر دو طرف را پیشنهاد کند.

براساس گزارش آژانس خبری دولت کوریای شمالی، چو سون هوی، معاول اول وزارت خارجۀ آن کشور گفته است که اظهارات جان بولتن "غیر جذاب" و با "کوتاه‌بینانه" است.

او اضافه کرده که امریکا با طرح چنین مسایل هیچ چیزی بدست نخواهد آورد.

کوریای شمالی دو روز قبل (۱۸ اپریل) نیز گفته بود که مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده، پس از این در مذاکرات هسته‌ای آن کشور شامل نباشد و اضافه کرده بود که پیونگ یانگ کسی را می‌خواهد که "در تماس ها، بیشتر محتاط و با درایت" باشد.

وزیر خارجۀ ایالات متحده، این خواست کوریای شمالی را رد کرده و گفته است که او هنوز هم مسوول هیات مذاکره کنندۀ ایالات متحده میباشد.

مایک پمپیو به روز جمعه (١٩ اپریل) پس از دیدار با همتای جاپانی خود گفت "هیچ چیز تغییر نکرده است. ما به کار و مذاکره ادامه میدهیم. من هنوز هم مسوول هیات مذاکره کننده استم. بدون شک که رئیس جمهور ترمپ مسوول عمومی این تلاش‌ها است، اما این تیم من است".

مذاکرات میان ایالات متحده و کوریای شمالی پس از دیدار دوم میان رهبران هر دو کشور با بن بست روبرو شده است.

دیدار دوم میان دونالد ترمپ و کیم جونگ اون، در ماۀ فبروری امسال در هانوی پایتخت ویتنام صورت گرفت.

این دیدار پس از آن بدون نتیجه و قبل از وقت به پایان رسید که کیم رهبر کوریای شمالی، خواهان تسهیل برخی تعزیرات اقتصادی بر کشورش شد و آقای ترمپ تاکید ورزید که نخست پیونگ یانگ باید برنامۀ اتمی خود را کاملا از بین ببرد.

XS
SM
MD
LG