لینک های دسترسی

Breaking News

انسانی که قلب خوک به بدنش پیوند شده بود درگذشت


جریان عملیات پیوند قلب خوک به بدن انسان به تاریخ هفتم جنوری در شفاخانۀ پوهنتون مریلند
جریان عملیات پیوند قلب خوک به بدن انسان به تاریخ هفتم جنوری در شفاخانۀ پوهنتون مریلند

دیوید بنیت، مرد ۵۷ سالۀ امریکایی که قلب پیوندی را از خوک دریافت کرده بود، در شفاخانۀ پوهنتون ایالتی مریلند ایالات متحده درگذشت.

فاکولتۀ طب پوهنتون مریلند روز چهارشنبه نهم مارچ (۱۸ حوت) با نشر بیانیه‌ای گفت که وضعیت صحی آقای بنیت چند روز پیش رو به وخامت نهاد و روز سه شنبه درگذشت.

پسر آقای بنیت از مسوولان این شفاخانه سپاسگزاری کرد و گفت که آنان آخرین تلاش‌های شان را برای زنده نگهداشتن پدرش به خرج دادند.

داکتران از چند دهه به اینسو تلاش دارند تا روزی اعضای بدن حیوانات را برای پیوند به بدن انسان کار بگیرند. آقای بنیت که به گونۀ قطع به خاطر از کار افتادن قلبش و رعایت نکردن رهنمودهای صحی محکوم به مرگ بود، راضی شده بود تا قلب تعدیل شدۀ خوک را به بدنش پیوند بزنند.

خانوادۀ بنیت گفته است که دیوید به تاریخ هفتم جنوری عملیات پیوند قلب شد و می‌دانست که این عملیات شاید کارآیی نداشته و بقای حیاتش را تضمین نکند.

پیش از این نیز پیوند اعضای بدن حیوانات به بدن انسان موفقانه نبوده و از سوی بدن انسان‌های دریافت کننده به زودی رد شده است. اما اینبار دانشمندان قلب خوکی را به بدن دیوید پیوند زدند که از قبل بالای سیستم جنیتیکی این خوک کار شده بود تا اعضای آن با بدن انسان سازگاری داشته باشد.

در آغاز قلب خوک در سینۀ دیوید به خوبی می‌تپید و ماه گذشته شفاخانۀ کادری مریلند ویدیوی او را نشر کرد که سرگرم تماشای مسابقۀ فوتبال در تلویزیون بود. در مجموع، دیوید تا کنون بیشترین مدت را با عضو پیوندی حیوان زنده مانده است.

تا کنون دلیل اصلی و دقیق مرگ دیوید بنیت مشخص نشده است، اما رد شدن عضو و اختلاطات دیگر به ویژه عفونت دلایل عمدۀ طرد شدن اعضای پیوندی و مرگ بیماران می‌باشد.

با اینحال، کارشناس و جراحان به این باور اند که مرگ دیوید و دیگر بیماران مانند وی نباید تلاش‌ها به خاطر تحقیق در مورد پیوند اعضای حیوانات به انسان را بطی سازد.

نیاز به پیوند اعضا در ایالات متحده رو به افزایش است و همه ساله بیش از ۴۱ هزار عملیات پیوند اعضا، به شمول ۳۸۰۰ پیوند قلب در امریکا انجام می‌شود.

با اینحال، هم اکنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر که به اعضای اهدایی نیاز دارند، در فهرست ملی منتظرین پیوند اعضا در امریکا درج شده اند. از این میان همه ساله هزاران نفر پیش از دریافت عضو مورد نیاز شان جان می سپارند.

XS
SM
MD
LG