لینک های دسترسی

Breaking News

افتتاح بنای یادبود جدید از منسوبین نظامی معلول امریکا


باراک اوباما گفت که بنای یادبود از منسوبین معلول باید "یادآور التزاماتی باشد که این کشور" به آن مقید است.
باراک اوباما گفت که بنای یادبود از منسوبین معلول باید "یادآور التزاماتی باشد که این کشور" به آن مقید است.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده به منسوبین معلول نیروهای نظامی حال و پیشین ایالات متحده روز یکشنبه حین مراسم افتتاح یک بنای یادبود جدید برای آنان، ادای احترام کرد.

رئیس جمهور اوباما گفت که این بنای جدید در واشنگتن برای یادبود از نیروهای امریکایی است که طی دو قرن گذشته برای امریکا مبارزه کرده، به گونه فیزیکی و روانی آسیب دیدند.

آقای اوباما گفت: "از امروز به بعد، امریکاییان به این مکان خواهند آمد و به جانفشانی وسیع از طرف آنان فکر خواهند کرد، به مسئولیت بزرگی که از سوی عده ای ایجاد شد تا ما در آزادی و صلح زندگی کنیم."

اداره آقای اوباما اوایل امسال هنگامی تحت انتقاد شدید قرار گرفت که رئیس امور منسوبین نظامی پیشن در خلال گزارش هایی استعفا داد که گویا منسوبین نظامی پیشین امریکایی مراقبت صحی ناکافی دریافت می کنند و برای درمان چندین ماه در انتظار می مانند.

رئیس جمهور اوباما روز یکشنبه گفت که این بنای یادبود باید "یادآور التزاماتی باشد که این کشور" به آن مقید است.

آقای اوباما گفت:

"اگر منسوبین نظامی پیشین به وطن برگشته اند و بخشی از اعضای بدن شان را در میدان نبرد از سوی ما جا گذاشته اند، این بنای یادبود به ما متذکر می شود که ما چه بکنیم. هنگامی که منسوبین نظامی زخمی پیشین مان در وضعیت طولانی بهبودی بودند، ما لازم است تلاش زیاد به خرج دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنان از تک تک مزیت های مراقبت صحی برخوردار می شوند، و مطمئن شویم که آنان به آنچه مستحق استند، دست یابند."

بیش از ۵۰ هزار سرباز امریکایی حین ایفای خدمت نظامی در عراق و افغانستان از اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی به این طرف زخمی شده اند.

ایالات متحده امریکا به تازه گی توافقنامه امنیتی را با افغانستان امضاء کرد که به حدود ۱۰ هزار سرباز ایالات متحده اجازه می دهد برای یک دهه دیگر به منظور آموزش نیروهای امنیتی محلی و اجرای عملیات های ضد دهشت افگنی در افغانستان باقی بمانند.

مقام های امریکایی به شمول رئیس جمهور اوباما تاکید دارند که سربازان پیاده امریکایی برای تازه ترین عملیات نظامی یعنی کمپین هوایی برضد گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه اعزام نخواهد کرد.

با این حال، یک سرباز پیاده اردوی امریکا هفته گذشته هنگامی کشته شد که وی و یک سرباز دیگر از داخل یک طیاره که بر فراز خلیج فارس در پرواز بود و مشغول پیشتیبانی حملات هوایی تحت رهبری ایالات متحده برضد تندروان افراطی سنی بود، بیرون پریدند.

آن سربازان تصور کردند که آن طیاره نزدیک به سقوط کردن بود اگرچه که پیلوت ها توانستن به طور مصئون بر روی کشتی طیاره بردار فرود آیند. تنها یک تن از سربازان در داخل بحر یافت شد که وی اولین امریکایی است که درعملیات برضد گروه دولت اسلامی کشته شد.

XS
SM
MD
LG