لینک های دسترسی

Breaking News

هولدر: تحقیقات عادلانه و کامل صورت می گیرد


لوی سارنوال امریکا به دستور رئیس جمهور اوباما به ایالت میزوری رفت.
لوی سارنوال امریکا به دستور رئیس جمهور اوباما به ایالت میزوری رفت.

لوی سارنوال ایالات متحده یک روز پس از سفرش به شهر فرگوسن، به اهالی و رهبران آن شهر اطمینان داد که وزارت عدلیه امریکا، نقش خود را پیرامون رویداد مرگ نوجوان سیاه پوست به طور جدی دنبال خواهد کرد.

اریک هولدر گفت"تحقیقات ما در زمینه عادلانه، کامل و مستقلانه خواهد بود."

آقای هولدر در جریان سفرش به شهر فرگوسن با مقامات ادارات تنفیذ قانون، رهبران محلی و خانوادۀ مایکل براون دیدار کرد.

مایکل براون نوجوان سیاه پوستی بود که پس از رویارویی با پولیس در یکی از خیابان های مناطق مرکزی ایالات متحده، به ضرب گلولۀ یک پولیس سفید پوست کشته شد.

شاهدان عینی تصاویر متفاوت از رویداد کشته شدن مایکل براون را بازگویی می کنند.

از لوی سارنوال ایالات متحده در مورد مهم ترین چیزی که پس از دیدار با رهبران محلی و اهالی شهر فرگوسن از آن مطلع گردید، گفت که آنان آرزوی برخورد مساویانه و آرزوی واقعی برای التیام زخم های بجا مانده از آن رویداد را دارند.

لوی سارنوال امریکا افزود "اکنون یک شکاف واقعی در بین اهالی آن شهر ایجاد شده و به نظرم مردم تلاش دارند تا آن شکاف را ترمیم کنند. به نظرم این فاجعه، فرصت بزرگی را برای اصلاح آن جامعه ایجاد کرده است."

موثریت اوباما و هولدر بر اوضاع

گریگ کار، کارشناس دانشگاه هووَرد می گوید که فرگوسن اکنون آرامتر شده و دخالت حکومت فدرال ممکن وضعیت را در آن شهر بهبود بخشد.

به گفتۀ آقای کار "آنان یک پیام خیلی قوی ارسال کردند - یعنی اینکه حکومت فدرال به اوضاع نظارت داشته و در کنار حکومت محلی خواهد بود و قضیه مذکور با دقت تمام، بی طرفی و به گونه عادلانه و منصفانه پیگیری شود."

لوی سارنوال ایالات متحده به دستور رئیس جمهور بارک اوباما به منظور اطمینان دادن مجدد اهالی فرگوسن به آن شهر سفر کرد.

بارک اوباما در سال ۲۰۰۸ به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست ایالات متحده انتخاب گردید و اریک هولدر در سال ۲۰۰۹ به عنوان نخستین لوی سارنوال سیاه پوست آن کشور گماشته شد.

نیاز بحث روی تفاوت نژادی

لوی سارنوال ایالات متحده در جریان دیدار با اهالی فرگوسن از تجربه های برخورد با پولیس در زمان جوانی اش یاد کرد و در مورد خشم و حس حقارت که به او دست داده بود، صحبت کرد.

سم فُولود، تحلیل گر و کارشناس در مرکز پیشرفت امریکا می گوید که اریک هولدر و بارک اوباما هر دو می توانند بر وضعیت در فرگوسن تاثیر گذار باشند. اما افزود که روند التیام زخم ناشی از رویداد کشته شدن نوجوان سیاه پوست زمان گیر خواهد بود.

انتونی کوک، استاد حقوق در دانشگاه جورج تاون می گوید که رویداد تیراندازی در فرگوسن و پیامد های خشونت آمیز آن به نیاز بحث روی موضوعات عمیق تر در مورد نژاد و تفاوت های طبقاتی در جامعه ایالات متحده دامن زده است.

با این همه، توجه جهانیان هنوز هم بر وضعیت در شهر فرگوسن متمرکز می باشد - شهری که یک بار دیگر توانایی ایالات متحده را در رسیدگی به مسایل اساسی چون تبعیض نژادی و خشونت به آزمون کشیده است.

قرار است جسد مایکل براون روز دوشنبه در شهر سینت لویس به خاک سپرده شود.

XS
SM
MD
LG