لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا باید برای نابودی داعش بهتر عمل کند


تهدید گروه دولت اسلامی ممکن علیه ایالات متحده ادامه یابد حتی اگر این گروه از سنگرهای مهم خود در عراق و سوریه سرنگون شود.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه این مطلب را بعد از دیدار با مشاورین امنیت ملی اش در پنتاگون، مقر وزارت دفاع ایالات متحده در کنفرانس خبری بیان کرد.

آقای اوباما هشدار داد که حامیان انفرادی گروه دولت اسلامی هنوز هم در به راه انداختن حملاتی الهام می گیرند که شناسایی و جلوگیری آن سخت تر است.

رئیس جمهور گفت که ایالات متحده باید برای نابود کردن این شبکه دهشت افگن بهتر عمل کند و پیام های انترنتی آن گروه را که می تواند به افراد مشکل آفرین برسد و از آن به الهام بگیرد، شناساسی و جلوگیری کند.

آقای اوباما در مورد مبارزه ایالات متحده در افغانستان علیه داعش گفت "در افغانستان، یکی از دلایلی که من تصمیم گرفتم به طور گسترده ای نیروهای مان را در آن کشور نگه داریم این بوده تا حضور داعش را در افغانستان از بین ببریم. و ماه گذشته دستاورد بزرگی داشتیم و عمر خلیفه رهبر برجسته داعش را در افغانستان نابود کردیم."

اگرچه دولت اسلامی هنوز هم سنگرهای خود را در منطقه حفظ کرده است اما رئیس جمهور امریکا افزود که عملیات ضد دولت اسلامی در عراق و پیشرفت داشته است زیرا آن گروه توانسته طی ماه های اخیر مناطق از دست داده خود را پس بگیرد.

XS
SM
MD
LG