لینک های دسترسی

Breaking News

امریکایی‌ها خواستار دپلوماسی بیشتر و دخالت نظامی کمتر اند - نظرسنجی


نتایج یک نظرسنجی تازه انجام یافته در ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد که بسیاری از امریکایی‌ها خواهان تعامل بیشتر دپلوماتیک و دخالت کمتر نظامی امریکا اند.

این نظرسنجی که از سوی نهاد موسوم به "بنیاد یوروایشیا گروپ" صورت گرفته است، نخستین نظرسنجی گسترده پس از پایان جنگ ۲۰ ساله ایالات متحده امریکا در افغانستان می‌باشد.

به دنبال خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا در مجمع عمومی ملل متحد گفت که کشورش از دوران جنگ‌های دوامدار به یک عصر دپلوماسی دوامدار بر می‌گردد.

نتایج یک نظرسنجی تازه انجام یافته که در آن ۲۰۰۰ امریکایی نظر داده اند، نشان می‌دهد که بیشتر شرکت کنندگان با این سخنان آقای بایدن موافق اند.

اکثر کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشته اند، خواستار کاهش حضور نظامی امریکا در بیرون از این کشور و نیز کاهش تعهدات امنیتی امریکا به دیگر کشورها شده اند. در عین حال ۵۸ در صد اشتراک کنندگان این نظرسنجی خواستار افزایش تعاملات دپلوماتیک اند.

کارولاین گری، محقق در بنیاد یوروایشیا گروپ به صدای امریکا گفت:"ما دریافتیم که ۶۲ در صد اشتراک کنندگان این سروی که یک اکثریت بزرگ است، چنین می‌اندیشند که بزرگترین درسی را که از جنگ آموخته اند این است که ایالات متحده نباید به کار ملت سازی بپردازد و یا صرف زمانی سربازان را در یک مسیر خطرناک سوق دهد که منافع حیاتی کشور با تهدید مواجه باشد."

این نظرسنجی همچنان نشان می‌دهد که ۸۰ درصد رای‌دهندگان جوان امریکایی بین سنین ۱۹ – ۲۹ سال، به این باورند که رییس جمهور ایالات متحده قبل از اقدام نظامی در خارج، باید اجازه کانگرس را دریافت کند، به استثنای مواردی که این کشور معروض با حمله باشد.

خانم گری اضافه کرد که :"۶۵ در صد از امریکایی‌های جوان می‌خواهند تا مذاکرات هسته‌ای با ایران از سر گرفته شود. آنان از افزایش حضور امریکا در شرق آسیا برای مقابله با چین شاکی اند و اکثریت آنان می‌خواهند تا مصارف نظامی ایالات متحده کاهش یابد."

براساس این نظرسنجی، امریکایی ها در قبال بهترین شیوۀ برخورد با چین و روسیه نیز منقسم به نظر می‌رسند، چنانچه که ۴۰ در صد می‌گویند که اگر چین بر تایوان هجوم ببرد، متیقن نیستند که ایالات متحده چه باید کند.

کریستوفر اسکالوبا، تحلیلگر در شورای اتلانتیک می‌گوید :"فکر می‌کنم از ناحیه امنیتی، طوری که می‌دانید واشنگتن دی سی به چین منحیث یک رقیب در حال ظهور می‌نگرد. خود رییس جمهور در بسیاری اوقات از یک عصر رقابت برای قدرت بزرگ که ما در حرکتیم صحبت می‌کند. یک عصر دموکراسی در برابر خودکامگی، و نگرانی اصلی این است که چین منحیث یک خودکامه با منابع سرشار و با یک برنامه روشن، عمداً خواهان مسلط شدن بر بحث یا موضوعات جهانی می‌باشد."

نتایج این نظرسنجی همچنان نشان می‌دهد که کمک‌های بشردوستانه و رسیدگی به آفات و همه‌گیری کووید۱۹ از معاونت‌های بین المللی پسندیده به شمار می‌رود، در حالی که کمک‌های نظامی و فروش اسلحه کم‌تر مورد پسند امریکایی‌ها قرار دارد.

XS
SM
MD
LG