لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: خروج نظامی، افغانستان را به مرکز تروریزم بدل خواهد کرد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید که اگر نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون شوند، این کشور احتمالا به مرکز تروریزم بدل خواهد شد.

آقای ترمپ در گفتگو با تلویزیون فاکس‌نیوز که دوشنبه شب نشر شد گفت که نگران این است که خروج ۹۰۰۰ سرباز امریکایی از افغانستان، این کشور را به "آزمایشگاه تروریستان" بدل کند.

آقای ترمپ در این گفتگو افغانستان را به "پوهنتون هاروارد تروریست‌ها" تشبیه کرده است.

رییس جمهور امریکا تاکید کرد که در صورت خروج تمامی نظامیان این کشور از افغانستان، ایالات متحده استخبارات خود را به گونه "قوی" در افغانستان نگه خواهد داشت.

آقای ترمپ هفته گذشته در گفتگو با مجله تایمز گفته بود که قرار است تعداد سربازان امریکایی مستقر در افغانستان به ۸۰۰۰ نفر کاهش داده شود.

هم‌اکنون حدود ۹۰۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان مستقر اند که عمدتا به ارایه آموزش‌های نظامی به نیروهای امنیتی افغانستان مشغول اند.

رییس جمهور ایالات متحده همچنان گفته بود که تصمیم او در مورد تعداد سربازان امریکایی مستقر در افغانستان، وابسته به چگونگی پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح با طالبان است.

مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده نیز در سفرش به کابل گفته بود که هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وجود ندارد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تضمین‌های ضد تروریزم از خاک افغانستان بر کشورهای دیگر، از موارد اساسی گفتگوهای زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان در قطر است.

XS
SM
MD
LG