لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در امریکا؛ نقش اردو تحت نظارت قراردارد


پس از جان باختن جورج فلوید، مرد سیاهپوست امریکایی در توقیف پولیس کا منجر به تظاهرات گسترده در سراسر ایالات متحده و حتی کشور های مختلف جهان شده است، نقش اردوی امریکا برای رسیدگی به تظاهرات تحت بررسی دقیق قرار گرفته است.

با ادامهٔ این تظاهرات و افزایش نارامی ها، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده هشدار داده بود که اگر مقامات ایالتی نتوانند این نارامی ها اداره کنند، او هزاران سرباز اردو را به شهرهای مختلف اعزام خواهد کرد.

اما به گفتهٔ جوزف ووتل، جنرال متقاعد و قوماندان سابق قوماندانی مرکزی ایالات متحده، يكى از ارزش هاى بنيادى اردو دخالت نكردن در سياست هاى داخلى این کشور است.

ماهیت غیر سیاسیاردو در ايالات متحده،بیش از یک سنت است، این بخشى از سوگند وفادارىنظامی است که توسط هر یک از اعضای اردو در زمانخدمتانجام می شود.

مقامات پیشین ابراز نگرانی کرده اند که رئیس جمهور اغلب این نکته را نادیده گرفته یا فراموش می کند.

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کمتر از پنج ماه دیگر، برخی نگران اند که بحث فعلی در بارهٔ نقش اردو در مسايلداخلیدوباره تكرار خواهد شد.

جی جانسن، وزیر سابق امنیت داخلی ایالات متحده میگوید که اردوى این کشور واقعاً تحت آزمون قرار خواهد گرفت،زیرا به گفتهٔ او رئیس جمهور دونالد ترمپ سعی خواهد کرد تا اردو را در اجندای سیاسی خود شامل سازد.

تظاهرات در امریکا؛ نقش اردو تحت نظارت قراردارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00

XS
SM
MD
LG