لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت در مورد آتش بس سوریه رای گیری می کند


شورای امنیت ملل متحد روز جمعه در مورد قطعنامۀ پیشنهادی سویدن و کویت برای انفاذ آتش بس ۳۰ روزه در سراسر سوریه، رای گیری می کند.

قرار است شورای امنیت ملل متحد ساعت ۱۱:۰۰ قبل چاشت روز جمعه به وقت نیویارک، روی قطعنامۀ رای گیری کند که خواهان انفاذ آتش بس ۳۰ روزه در سرتاسر سوریه شده است.

روسیه روز پنجشنبه در بارۀ پیشنویس قطعنامه اعتراض کرد و خواهان ایجاد اصلاحات در آن شد. این پیشنویس توسط سویدن و کویت به شورای امنیت پیشکش شده است.

قبل بر این، نمایندۀ ویژۀ ملل متحد برای حل بحران سوریه روز جمعه خواهان انفاد یک آتش بس فوری در سوریه شد تا جلو بمباران به گفتۀ وی "وحشتناک" بر شرق غوطه و شلیک کورکورانۀ هاوان در دمشق گرفته شود.

استیفن دی میستورا در اعلامیه یی گفته است که روسیه، ایران و ترکیه، سه ضمانت کنندۀ روند مذاکرات آستانه، قزاقستان، باید فوراً برای ایجاد دوبارۀ ساحۀ مصوون در سوریه، باهم ملاقات کنند.

اظهارات آقای دی میستورا، چند ساعت قبل از رای گیری شورای امنیت ملل متحد روی قطعنامۀ صورت می گیرد که خواهان انفاذ ۳۰ روزۀ آتش بس در سرتاسر سوریه شده است.

این در حالیست که طیاره های جنگی سوریه با حمایت روسیه، امروز جمعه نیز برای ششمین روز پیهم مناطق تحت کنترول شورشیان را در شرق غوطه در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، بمباران کردند.

ایالات متحدهروز پنجشنبه روسیه را به خاطر بمباران شرق غوطه به باد انتقاد گرفته گفت که مسکو در بارۀ ۴۰۰ نفری که به شکل وحشتناک توسط رژیم اسد در نزدیکی دمشق کشته شدند، مسوولیت دارد.

سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده گفت که بدون حمایت روسیه از حکومت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، این وضعیت اسف بار و مرگبار اتفاق نمی افتد.

XS
SM
MD
LG