لینک های دسترسی

Breaking News

ناکامی طرح مخالفت جمهوریخواهان با معامله هسته ای ایران


مجلس سنای ایالات متحده امروز پنجشنبه در تصویب فیصله نامه جمهوری خواهان در مخالفت به معامله هسته ای ایران و قدرت های جهانی شامل امریکا ناکام ماند.

برای تصویب این فیصله نامه ۶۰ رای لازم بود اما این طرح مخالفت ۵۸ رای موافق و ۴۲ رای مخالف کسب کرد.

بسیاری از حامیان این معامله جانب احتیاط را گرفتند اما گفتند که آمال هسته ای ایران تحت نظارت خواهد بود.

سناتور دموکرات تام کارپر گفت "ما توانایی این را داریم که بدانیم آیا ایران دغل کاری می کند یا نه. اگر {ایران} فریب کاری کرد، ما توانایی وضع تحریم های فلج کننده را داریم و اگر این امر موثر واقع نشد، گزینه های دیگری هم داریم."

بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا اکنون برای امضای توافقنامه هسته ای با ایران آمادگی می گیرد. اما جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان که جمهوری خواه است پنجشنبه گفت که مقابله برای توقف اجرایی شدن توافقنامه هسته ای ایران ادامه خواهد یافت.

مخالفین این موافقتنامه شامل بعضی دموکرات ها می گویند که این معامله به ایران فرصت می دهد تا سلاح هسته ای بسازد و همچنین میلیاردها دالر پول در اختیار ایران قرار می دهد تا از آن برای تمویل دهشت افگنی استفاده کند.

اداره رئیس جمهور اوباما می گوید که این بهترین معامله ممکن است و اینکه تفتیش های سخت از تاسیسات هسته ای ایران سرپیچی ایران از این توافقنامه را تاحدی زیادی ناممکن می سازد.

این توافقنامه در ماه جولای امضا شد تا ایران غنی سازی یورانیم خود را از رسیدن به حد ساخت بم اتم کاهش دهد و درعوض تحریم های اقتصادی بر آن کشور تسهیل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG