لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون آمار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان را اعلام کرد


آرشیف: سربازان حمایت قاطع در افغانستان
آرشیف: سربازان حمایت قاطع در افغانستان

وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که شمار نیروهای نظامی امریکا در افغانستان، بیش از آن است که در رسانه‌ها گزارش شده است.

پنتاگون عصر چهارشنبه اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۱۱ هزار نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارد. حالانکه در گذشته این رقم حدود ۸۴۰۰ نفر اعلام شده بود.

مقام های وزارت دفاع ایالات متحده گفتند که حدود ۲۰۰۰ سرباز دیگر امریکایی که قبلاً حضور شان علنی اعلام نشده بود برای مساعدت به نیرو های محلی افغانستان در عملیات های ضد دهشت افگنی در آن کشور حضور دارند.

برید جنرال کینت مکنزی، رئیس دفتر لوی درستیز های عمومی اردوی امریکا گفت که مقام های نظامی، قبل از آن که تصمیم روی اعزام هزاران سرباز دیگر به افغانستان گرفته شود، بررسی های را در مورد انجام داده اند.

به گفتۀ مقامات نظامی در پنتاگون، ارقام ارائه شده تازه، شامل نیرو های خفیه و واحد های موقتی می باشد.

مقام های نظامی امریکایی گفته اند که هنوز هم انتظار دارند حدود ۴۰۰۰ سرباز اضافی، به افغانستان فرستاده شود.

دانا وایت، یکی از سخنگویان وزارت دفاع امریکا عصر چهارشنبه گفت که جیم متیس، وزیر دفاع این کشور مصمم است که ایالات متحده باید "روش حسابداری خود را ساده ساخته و درک مردم از تعهد نظامی امریکا در افغانستان، بهبود یابد".

این درحالیست که روز دوشنبه یک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که پنتاگون آماده نیست بر اساس ستراتیژی جدید رئیس جمهور ایالات متحده برای جنگ در افغانستان به پیش برود.

رابرت منینگ، به خبرنگاران گفت "تاهنوز ستراتیژی تکمیل نشده است و کار های در پنتاگون باقی مانده تا انجام شود و سوالاتی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود."

رئیس جمهور ایالات متحده هفتۀ گذشته حین اعلام ستراتیژی جدید نظامی امریکا در بارۀ جنگ افغانستان مخالفت خود را با "خروج شتاب زده نیروهای نظامی" اعلام کرده بود.

بارک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، تابستان گذشته گفت تا آخر ۲۰۱۶ و پایان دوره ریاست جمهوری اش، نیروهای امریکایی در افغانستان به ۸۴۰۰ نفر کاهش می‌یابد.

مقام‌های اردوی ایالات متحده قبلا هم بدون سر و صدا اشاراتی به این موضوع داشتند که شمار نظامیان امریکا در افغانستان بیشتر از حد مقرر است.

با این حال به نوشته اسوشیتدپرس، این اختلاف در آمار اینگونه توجیه می‌شد که نظامیان همواره در حال رفت و آمد هستند و تفاوت آمار موقتی است.

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده از ذکر آمار نظامیان امریکا در عراق و سوریه خودداری کرد.

XS
SM
MD
LG