لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت امریکا در ۲۰۱۹ به بیت المقدس منتقل می‌شود


مایک پنس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که سفارت امریکا در اسرائیل تا پایان سال ۲۰۱۹ به بیت المقدس منتقل خواهد شد.

آقای پنس در پارلمان اسرائیل گفت "حکومت ما طرح گشایش سفارت ایالات متحده به بیت المقدس را تسریع بخشیده و تا پایان سال آینده سفارت ما به بیت المقدس منتقل خواهد شد... بیت المقدس پایتخت اسرائیل است."

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، اواخر سال گذشتۀ میلادی بیت المقدس را به صفت پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل، به خاطر آنچه "بیانات تاریخی" خواند از رئیس جمهوری و معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا سپاسگزاری کرد.

آقای پنس روز دوشنبه هنگام ملاقات با صدر اعظم اسراییل گفت که به رسمیت شناختن بیت المقدس به حیث پایتخت اسراییل، فرصت های تازه را برای روند صلح بین اسراییلیان و فلسطینیان ایجاد کرده است.

حالانکه محمود عباس رئیس ادارۀ فلسطینی که شرق بیت المقدس را پایتخت فلسطین می‌خواند، در واکنش به تصمیم ایالات متحده گفته است که پس از این امریکا نمی‌تواند در روند صلح آن کشور با اسرائیل نقشی داشته باشد.

حمایت از موقف فلسطین

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی حمایت آن اتحادیه را از خواست فلسطینیان مبنی بر ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتخت آن در شرق بیت المقدس اعلام کرد.

فدریکا موگرینی با اشاره به اقدام اخیر دونالد ترمپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به حیث پایتخت اسراییل گفت کشور هاییکه در روند صلح فلسطین و اسراییل دخیل اند، باید "عاقلانه و با مسؤولیت" عمل کنند.

محمود عباس، رئیس اداره خود مختار فلسطین پس از ملاقات با خانم موگیرنی گفت که فلسطینیان همچنان از کشور های عضو اتحادیه اروپایی می خواهند تا هر چه زودتر فلسطین را به حیث یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند.

معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، پیش از مواصلت به بیت المقدس، در جریان سفر به مصر و اردن گفت که ایالات متحده هنوز هم از راه حل ایجاد یک کشور مستقل فلسطین حمایت می کند.

عبدالله، پادشاه اردن، در دیدار با آقای پنس ضمن تاکید بر راه حل میان دو کشور – فلسطین و اسرائیل – گفته است که شرق بیت المقدس باید پایتخت کشور آیندۀ فلسطینی باشد.

XS
SM
MD
LG