لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ دستور توقف جدایی فرزندان از مهاجران غیرقانونی را صادر کرد


رئیس جمهوری ایالات متحده با امضای یک فرمان اجرایی ناوقت روز چهارشنبه به موضوع جدایی خانواده های مهاجر غیرقانونی از فرزندان شان در مرزهای جنوبی امریکا، خاتمه داد.

دونالد ترمپ حین امضای فرمان اجرایی گفت که "ما می‌خواهیم خانواده‌ها با هم باشند. این بسیار مهم است. همین حال چیزی را امضا می‌کنم که این امر را تحقق خواهد بخشید."

از یک هفته قبل، جداسازی فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدین آنان به موضوعی مهم مبدل شد و این اقدام انتقاد های شدید در داخل و خارج از ایالات متحده در پی داشت.

رسانه های امریکایی پالیسی جدا سازی کودکان مهاجر غیر قانونی از والدین شان را ناشی از "تحمل صفری" وزارت عدلیۀ ایالات متحده خواندند.

با دستور جدید رئیس جمهور ترمپ، مهاجران غیرقانونی و فرزندان زیر ۱۸ سال آنها با هم در گذرگاه‌های مرزی توقیف می‌شوند و فرزندان آنها از خانواده‌های خود جدا نخواهند شد.

در همین حال، اعلام شد که رسیدگی به پرونده بزرگسالان دارای فرزند، در اداره مهاجرت اولویت پیدا خواهد کرد.

قبل از امضای این دستور جدید، رئیس جمهور ایالات متحده به گروهی از قانونگذاران کنگره که به قصر سفید رفته بودند، گفت دیدن تصاویر کودکان که هنگامی جدایی از والدین شان گریه می کردند، قلب هر کسی را به درد می‌آورد. آقای ترمپ افزود"ما می‌خواهیم قلب مهربان داشته باشیم، اما مرزهای امن نیز می‌خواهیم."

XS
SM
MD
LG