لینک های دسترسی

Breaking News

لوی سارنوال امریکا، به استجواب حاضر میشود


از راست به چپ: جیمز کومی، جف سشنز، و دونالد ترمپ
از راست به چپ: جیمز کومی، جف سشنز، و دونالد ترمپ

پس از آنکه جیمز کومی، رئیس پیشین ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا در رابطه با دخالت روسیه در انتخابات امریکا و برخورد رئیس جمهور ترمپ با شخص او درجلسۀ استماعیۀ سنا حاضر شد، اکنون جف سیشنز، لوی سارنوال ایالات متحده با ارسال نامه ای به کانگرس گفته است که او نیز حاضر است تا در جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ استخباراتی سنا حضور یابد.

کمیتۀ استخباراتی مجلس سنا، ادعا های مداخلات روسیه در انتخابات امریکا را مورد بررسی قرار داده است.

توقع میرود که آقای سیشنز به آن عده سؤالاتی در مورد خود پاسخ دهد که از جلسۀ استماعیۀ جیمز کومی منشأ گرفته است. لوی سارنوال ایالات متحده چندی پیش اعلام کرد که در کار تحقیقات راجع به مداخلات روسیه، مداخله نخواهد کرد، زیرا او نیز دیدار های با سفیر روسیه داشته بود که بعد از افشأ شدن اش، مورد انتقاد قرار گرفت.

جیمز کومی، رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده یا اف بی آی هفتۀ قبل به یک جلسۀ استماعیۀ سنا گفت که آقای ترمپ از وی توقع وفاداری داشت و او را ترغیب کرده بود که تحقیقات در مورد ارتباط دستیاران اش با مقام‌های روسی را متوقف سازد.

آقای کومی گواهی داد که رئیس جمهور ترمپ به تاریخ ۱۴ فبروری از وی خواست تا تحقیقات را در مورد مایکل فلن، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا متوقف سازد، و پیش از ارایۀ این سخن، گویا ترمپ از جف سشنز لوی سارنوال ایالات متحده خواسته بود که اتاق را ترک گوید.

وقتی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، جیمز کومی را از ریاست اف بی آی عزل کرد، شان سپایسر، سخنگوی قصرسفید گفت که برکناری آقای کومی به سفارش جیف سشنز، و معاون وی صورت گرفت.

XS
SM
MD
LG