لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بار دیگر از بابت کوریای شمالی، جهان را هشدار داد


آقای متیس که امروز در نشست امنیتی شنگریلا در سنگاپور صحبت میکرد، از تعهد حکومت چین مبنی بر تلاش برای توقف و خاتمه بخشیدن برنامۀ هسته یی کوریایی شمالی، ستایش به عمل آورد. در عین حال، شورای امنیت ملل متحده، روز گذشته به اتفاق آرا، پانزده شخصیت حقیقی و حکمی را که با برنامۀ هسته یی کوریایی شمالی ارتباط دارند، در فهرست تعزیرات ملل متحده شامل ساخت.

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، به اشتراک کنندگان نشست سالانۀ امنیتی شنگریلا بیان داشت که رئیس جمهور ترمپ به واضاحت گفته است که زمان صبر در برابر کوریایی شمالی خاتمه یافته و واشنگتن تهدیدهای کوریایی شمالی را یک خطر واضح تلقی میکند.

او افزود که "برنامۀ فعلی کوریایی شمالی، یک نشانۀ واضح از قصد آن کشور برای دسترسی به میزایل های بالستیکی هسته یی بوده و شامل میزایل های قاره پیما میباشد که خطرات مستقیم و جدی را در برابر متحدین منطقوی، شرکای ما و تمام جهان متوجه میسازد."

آقای متیس همچنان اضافه کرد که ادارۀ تحت رهبری رئیس جمهور ترمپ، تعهد مجدد کشور چین مبنی بر همکاری با ایالات متحده و کشورهای دیگر به منظور توقف و از بین بردن سلاح هسته یی کوریایی شمالی را می ستاید.

چین یکی از متحدین نزدیک کوریایی شمالی میباشد. ایالات متحده روز گذشته در شورای امنیت ملل متحده، خواستار وضع تعزیرات جدید در برابر کوریایی شمالی شد. باوجود آنکه بیجنگ مانع این تعزیرات گردید، اما شورای امنیت ملل متحد توانست تا به اتفاق آرا، پانزده شخصیت حقیقی و حکمی که با برنامۀ هسته یی کوریایی شمالی ارتباط دارند، در فهرست تعزیرات ملل متحده شامل سازد.

نیکی هیلی، نمایندۀ ایالات متحده در ملل متحده، گفت تا زمانی کوریایی شمالی قطعنامه های این سازمان را بطور کلی عملی نکند، فشارهای بین المللی در برابر آن کشور خاتمه نخواهد یافت.

در نشست امنیتی سنگاپور، وزرای دفاع جاپان و فرانسه نیز از اقدامات ایالات متحده در برابر تاخت و تاز های کوریایی شمالی استفبال کردند.

آزمایشات اخیر بالستیکی کوریایی شمالی، نگرانی جامعۀ جهانی را افزایش داده است. از ماۀ جنوری امسال، پیانگ یانگ، نُه آزمایش میزایل های بالستیکی را انجام داده است.

XS
SM
MD
LG