لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور ترمپ به دیدار مناطق سیلابزده میرود


ایالات متحدۀ امریکا هنوز هم با حالت اضطراری ناشی از توفان نیرومند بحری هاروی دست و پنجه نرم میکند. این طوفان سیلاب های مدهشی را در شهر هیوستن ایالت تکزاس و نیز در مناطقی از ایالت لوئیزیانا به بار آورده که باعث بیجا شدن ده ها هزار تن شده است.

گریک ابَت، والی تکزاس روز گذشته از عملکرد حکومت فدرال قدردانی کرد و قصر سفید گفت که رئیس جمهور ترمپ فردا به هیوستن سفر خواهد رفت.

توفان هاروی، در پنجاه سال اخیر، شدیدترین و خطرناکترین توفان در تکزاس توصیف شده است. با آن که از شدت آن کاسته شده، اما هنوز هم برخی مناطق ایالت تکزاس،از جمله شهرهای هیوستن و کورپوس کریستی، درگیر باد های شدید و ریزش باران سنگین میباشند.

ماموریت های نجات به روز یکشنبه در مناطق ساحلی تکزاس که از سیلاب های سهمگین متاثر شده، تشدید یافت. سطح آب به اندازۀ بیش از یک متر در جاده های برخی ازنقاط افزایش یافته است.

کامرون کالینز، باشندۀ محل، به صدای امریکا گفت که او از طریق راهی که رودخانه به نظر می رسید، سعی دارد یک اندازه مواد غذایی را به دست آورد.

مقامات هوا شناسی این سیلاب را بد ترین سیلابی در تکزاس ثبت کرده اند که تا کنون در آن ایالت رخ داده است.

از جمله جان باختگان این سیلاب، یکی هم زنی در هیوستن بود که در جریان توفان رانندگی میکرد. رانندگی در مناطق سیلاب زده، اکنون جداً ممنوع قرار داده شده است.

هلیکوپترها، قایق ها و وسایل نقلیه ، مردم را از محله های هیوستن تخلیه میکنند و آنها را به پناهگاه ها در مناطق بلند تر میبرند.

مقامات از مردمی که در خانه های خود گیر مانده اند، خواسته است تا بر سقف منازل شان قرار گیرند و ورود عملۀ نجات، پارچه های سفید و روی پاک های شان را برای جلب توجه اهتزاز دهند.

رئیس جمهور ترمپ، که قرار است فردا از منطقه دیدن کند، از عملکرد دولت فدرال در برابر این فاجعه ستایش کرد و در تویترخود نوشت :"ما تلاش کامل برای انجام این کار داریم و به خوبی انرا به سر میرسانیم."

آقای ترمپ گفت که دیدار او از منطقه در صورتی امکان خواهد داشت که مطمئن شود تلاش ها برای نجات مردم را اخلال نمیکند.

گارد ساحلی ایالات متحده در هیوستن یک هلیکوپتر و قایق را برای نجات قربانیان سیلاب مورد استفاده قرار دادند.

XS
SM
MD
LG