لینک های دسترسی

Breaking News

فشار شاگردان مکاتب بر قصر سفید در رابطه با کنترول سلاح


قصر سفید می گوید که آماده پذیرش بررسی گستردۀ سوابق کسانی است که خواهان خرید سلاح می باشند. این اظهارات قصر سفید در حالی صورت می گیرد که فشار بر واشنگتن برای رسیدگی به خشونت های ناشی از سلاح پس از گلوله باری هفته گذشته در فلوریدا افزایش یافته است. در آن واقعه، هفده تن کشته شدند.

در جلو قصر سفید، مظاهره کنندگان منحیث نمادی از کشته شدگان واقعه اخیر، روی زمین دراز کشیدند.

این بخشی از جنبش سراسری به رهبری شاگردان در امریکا است که از واشنگتن خواهان کنترول بیشتر سلاح استند.

مظاهرات در حالی صورت می گیرد که مراسم سوگواری و تدفین قربانیان واقعۀ گلوله باری هفته گذشته در یک لیسه، ادامه دارد.

رئیس جمهور ترمپ صریحا حامی حق داشتن سلاح است. اما بعد از گلوله باری هفته گذشته مقام های قصر سفید می گویند آقای ترمپ از یک پلان دو حزبی برای تقویت و افزایش بررسی سوابق خریداران سلاح، پشتیبانی میکند.

این قانون محدودیت های جدید را بر خرید سلاح وضع نمی کند، مانند سلاح ای آر 15 که مظنون گلوله باری فلوریدا آن را به طور قانونی خریداری کرده بود.

به أساس یک احصائیۀ مرکز تحقیقاتی پیو، در سال ۲۰۱۷ حدود هفتاد فیصد امریکائیان خواهان منع فروش سلاح های مثل ای آر 15 بوده اند.

فشار عامه بر قصر سفید برای اتخاذ تصمیم شاید بیشتر گردد. قرار است آقای ترمپ در این هفته با شاگردان نیز ملاقات کند و سخنان آنان را بشنود.

نجات یافتگان قتل عام هفته گدشته می گویند ماه آینده مظاهرات را در واشنگتن و شهر های عمده دیگر ایالات متحده راه اندازی خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG