لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن: اقدام نظامی علیه ونزویلا گزینۀ 'مطلوب' نیست


مقامات امریکایی به این باورند که نیکولاس مدورو، رئیس جمهور فعلی ونزویلا در آخرین روزهای قدرتش قرار دارد، اما به باور این مقامات، اقدام نظامی ایالات متحده علیۀ ونزویلا، گزینۀ مطلوب برای واشنگتن نمیباشد.

حکومت رئیس جمهور ترمپ اخیراً بر رژیم برحال ونزویلا تعزیرات وضع کرده است.

برای برکناری نیکولاس مدورو از قدرت، رئیس جمهور ترمپ استفاده از نیروی نظامی را یکی از گزینه ها خوانده بود و در سخنرانی اخیرش به کانگرس نیز به ادامۀ فشار بر مدورو متعهد شد و گفت که ایالات متحده در کنار مردم ونزویلا قرار خواهد داشت.

بسیاری از قانونگذاران حزب مخالف یا دموکرات از این اقدام دونالد ترمپ حمایت میکنند، اما می افزایند که مداخلۀ نظامی ایالات متحده در ونزویلا باید خارج از فهرست گزینه های واشنگتن باشد.

در این میان تم کین، سناتور دموکرات گفته است که "سخنان بی بندو بار در مورد اقدام نظامی، دیکتاتورها را تشویق میکند...یگانۀ منفعت که ما داریم، صلح، آزادی و دموکراسی برای مردم ونزویلا میباشد."

الیوت ابرمز، نمایندۀ خاص ایالات متحده برای ونزویلا، به قانونگذاران امریکایی گفته است که اقدام نظامی "گزینۀ مطلوب نیست و مسیری نیست که حکومت ما آن را انتخاب کرده باشد."

در عین حال، جان بولتن، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته است که موفقیت هووان گوایدو، رهبر حزب مخالف ونزویلا، به ارادۀ مردم این کشور تعلق دارد.

آقای بولتن که به روز یکشنبه با شبکۀ تلویزیونی 'ای.بی.سی' صحبت میکرد گفت "فکر میکنم که ذهنیت به نفع گوایدو است".

مشاور امنیت ملی ایالات متحده، یک ماه قبل گفته بود که در قبال ونزویلا، رئیس جمهور ترمپ همه گزینه ها را در اختیار دارد، ولی در صحبت های دیروز خود پیشبینی در این مورد را رد کرد.

واشنگتن: اقدام نظامی علیه ونزویلا گزینۀ مطلوب نیست
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00

XS
SM
MD
LG