لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا از تلاش‌ها برای وضع تحریم بر ایران استقبال کرد


سیگال ماندلکر، معاون وزارت مالیۀ امریکا گفته است که ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده است
سیگال ماندلکر، معاون وزارت مالیۀ امریکا گفته است که ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده است

ایالات متحده روز سه شنبه از اقدام شماری از کشورهای اروپایی مبنی بر وضع تحریم‌های جدید بر ایران استقبال کرد و به شرکت‌هایی که در مورد معامله با جمهوری اسلامی ایران غور می‌کنند، هشدار داد که ممکن این شرکت‌ها گروه های دهشت افگن یا بی ثباتی در منطقه را تمویل کنند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، تاریخ ۱۲ می را برای متحدان اروپایی امریکا مهلت تعیین کرده است تا در مورد توافق هسته‌ای ایران تجدید نظر کنند.

ایران و شش قدرت جهان – ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان- در تابستان ۲۰۱۵ توافقنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن تحریم های غرب بر ایران رفع شد و در عوض ایران برنامۀ هسته‌ای خود را محدود کرد.

سیگال ماندلکر، معاون وزرات مالیۀ امریکا، در سفر به بریتانیا گفت که تحریم‌ها بخش مهمی از یک تلاش جامع برای مقابله با "فعالیت بدفرجام" ایران در منطقه بود.

خانم ماندرلکر گفت "درک می‌کنیم که اتحادیۀ اروپایی، آنگونه که رسانه‌ها گزارش دادند، در مورد تحریم‌های مرتبط با ایران غور می‌کنند. این اقدام خوب و مهمی است که ما از آن پشتیبانی می‌کنیم."

فرانسه، بریتانیا و آلمان ماه گذشته در صدد جلب حمایت اتحادیۀ اروپایی از وضع تحریم‌های جدید بر ایران بر آمدند و برای ترغیب دیگر اعضای این اتحادیه تلاش فراوان کردند.

خانم ماندلکر گفت که ایران حزب الله، حماس و رژیم بشار الاسد را حمایت مالی می‌کند، و به گفتۀ وی کسانیکه در تلاش معامله با ایران اند، غیر مستقیم فعالیت این گروه ها را در شرق میانه و جهان تمویل می کنند. او گفت که ایران به مندرجات توافق هسته‌ای پابندی ندارد.

در همین حال، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه هشدار داد که اگر ایالات متحده بخواهد از توافق هسته‌ای پا بیرون بکشد، پیشمان خواهد شد، او گفت که واکنش ایران قویتر از آنچه خواهد بود که پیش بینی می شود.

آقای ترمپ از آغاز کارزار انتخاباتی اش تا کنون، توافقه هسته‌ای ایران را "بدترین معاملۀ تاریخ" خوانده است و از متحدان اروپایی خود خواسته است که کاستی های این توافق را اصلاح کنند.

XS
SM
MD
LG