لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا سرحدات زمینی‌اش را به روی سفر‌های غیر ضروری باز می کند


دروازه سرحدی میان ایالات متحده و کانادا که از اوایل شیوع بیماری کووید-۱۹ بر روی سفر‌های غیر ضروری مسدود بوده است
دروازه سرحدی میان ایالات متحده و کانادا که از اوایل شیوع بیماری کووید-۱۹ بر روی سفر‌های غیر ضروری مسدود بوده است

امریکا پلان دارد سرحدات زمینی خود را ماه آینده به روی سفر‌های غیر ضروری با کانادا و مکسیکو باز کند و به وضع محدودیت ۱۹ ماهه‌ای ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ خاتمه دهد.

خبرگزاری اسوشیتید پرس از قول منابع آگاه گزارش داده است که مسافران بین المللی که از طریق مرز های زمینی وارد قلمرو ایالات متحده می شوند، باید به طور کامل واکسین بیماری کووید-۱۹ را دریافت کرده باشند.

از نخستین روز‌های شیوع بیماری کووید-۱۹، سفر توسط موتر، قطار آهن و کشتی میان ایالات متحده،‌ کانادا و مکسیکو به طور گسترده محدود بوده و تنها به سفر‌های ضروری مانند تجارت باز بوده است.

مقررات جدید که قرار است روز چهار شنبه ۱۳ اکتوبر (۲۱ میزان) اعلام شود، به همه شهروندان خارجی که واکسین کووید-۱۹ را دریافت کرده اند، اجازه می دهد تا صرف نظر از قصد سفر شان، وارد قلمرو امریکا شوند و این مقرارت در اوایل ماه نوامبر اجرا خواهد شد.

اما تا اوایل ماه جنوری ۲۰۲۲، همه افرادیکه می خواهند وارد ایالات متحده شوند، به شمول رانندگان لاری‌ها باید واکسین کووید-۱۹ را به صورت کامل دریافت کرده باشند.

مکسیکو و کانادا از ماه‌ها به این سو بالای ایالات متحده فشار وارد کرده اند تا محدودیت‌های سفر میان این کشور‌ها را سهل‌تر کند. با وضع محدویت سفر میان این سه کشور، خانواده‌ها از هم جدا ماندند و سفر تفریحی نیز میان این کشور ها متوقف شد.

بیماری کووید-۱۹ نخست در آخر دسامبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ولایت هوبی چین شناسایی شد. بر اساس تازه‌ترین آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا حال بیش از ۲۳۸ میلیون ۶۷۸ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری کشنده مبتلا شده اند که از آن جمله مرگ نزدیک به چهار میلیون ۸۶۵ هزار نفر در سراسر جهان به اثر این بیماری تایید شده است.

اما مقام های سازمان صحت جهانی گفته اند که شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور های در حال توسعه به مراتب بیشتر از ارقام رسمی است.

ایالات متحده با ثبت بیش از ۴۴ میلیون ۵۶۱ هزار واقعه‌ای مثبت بیماری کووید-۱۹ و مرگ ۷۱۶ هزار ۴۷۰ نفر در صدر کشور‌های جهان قرار گرفته که بیشترین تلفات را متحمل شده است.

کشور‌های ایالات متحده، چین،‌ روسیه، بریتانیا و هند یکی پی دیگر در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی واکسین کووید-۱۹ ساخت خود را به بازار عرضه کردند و از آن به بعد تا حال،‌ بیش از ۶.۵ میلیارد دوز واکسین کووید-۱۹ در سراسر جهان تطبیق شده است.

XS
SM
MD
LG