لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۳۰۸ میلیون دالر کمک بشری اضافی برای افغانستان فراهم می کند


بخش اعظم بودجهٔ حکومت قبلی افغانستان در دو دههٔ گذشته از سوی جامعه بین المللی تمویل می شد، اما با مسلط شدن مجدد طالبان در آن کشور، این کمک ها قطع شد
بخش اعظم بودجهٔ حکومت قبلی افغانستان در دو دههٔ گذشته از سوی جامعه بین المللی تمویل می شد، اما با مسلط شدن مجدد طالبان در آن کشور، این کمک ها قطع شد

ایالات متحده روز سه شنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) اعلام کرد که ۳۰۸ میلیون دالر کمک بشری اضافی را برای مردم نیازمند در افغانستان فراهم خواهد کرد.

تعهد این کمک مالی از سوی ایالات متحده در حالی صورت گرفته است که پس از مسلط شدن طالبان در اگست ۲۰۲۱، افغانستان در لبهٔ بحران بشری قرار گرفته است.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این کمک های جدید ادارهٔ‌ ایالات متحده برای انکشاف بین‌المللی (USAID) از طریق سازمان های مستقل بشری در بخش های مختلف از جمله پناهگاه، خدمات صحی، کمک های زمستانی، فراهم آوری کمک های عاجل خوراکی و خدمات بهداشتی فراهم خواهد شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که پس از مسلط شدن مجدد طالبان بر افغانستان،‌ اقتصاد این کشور که از مدت ها به این سو با مشکل مواجه بوده، حال دچار بحران شده است.

رویترز گزارش داده است که نزدیک به ۸۰ در صد بودجهٔ حکومت قبلی افغانستان از سوی جامعهٔ بین المللی تمویل می شد؛ کمک های که حال قطع شده است.

علاوه بر قطع کمک های جامعهٔ بین المللی، گسترش بیماری کووید-۱۹ در افغانستان و خشکسالی نیز سبب شده اند تا مشکلات در افغانستان بیشتر شود.

بر اساس گزارش ماه دسمبر برنامه جهانی غذا (WFP) بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان مصوونیت غذایی ندارند و بیش از ۹۰ درصد افغان‌ها به کمک‌های غذایی نیازمند استند.

به تازگی سازمان‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار دادند که زمستان سخت در افغانستان شرایط وخیم را تشدید می‌کند که میلیون‌ها افغان را در سراسر کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG