لینک های دسترسی

Breaking News

دسترسی افراد غیرنظامی به طیاره‌های اردو محدود شده است - صالح


معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که به منظور حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و "سرکوب" گروه طالبان، دسترسی افراد غیرنظامی و "آغازاده‌ها" به طیاره‌های نظامی محدود شده است.

امرالله صالح روز سه شنبه ۲۹ جون (هشتم سرطان) گفت که این کار به هدف شکست دادن گروه طالبان و قرار دادن صد درصد طیاره‌های نظامی در خدمت نیروهای امنیتی و دفاعی افغان گرفته شده است.

آقای صالح در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است: "این یکی از تصامیم بسیار معقول و مسلکی است که پس از ارزیابی عمیق وضعیت اتخاذ گردیده است. بزرگترین اولویت امروز ما شکست دادن طالب و حمایت همه جانبه از نیروهای ما است."

آقای صالح در بارۀ قرارگرفتن طیاره‌های نظامی در اختیار افراد غیرنظامی معلومات بیشتر نداده است، اما پیش از این مقام‌های ملکی، اعضای مجلس نمایندگان و برخی از چهره‌های سیاسی در سفرهای شان به ولایات از هلیکوپترهای نظامی استفاده می‌کردند.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که هم اکنون فعالیت‌های قوایی هوایی در چهار بخش متمرکز است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که بر اساس پلان قوایی هوایی، این نیروها در حال حاضر مصروف کشف، عملیات‌های هوایی بر مواضع "تروریست‌ها"، اکمالات به جبهات و انتقالات مجروحین به شفاخانه‌ها و نیروهای امنیتی از یک ولایت به ولایت دیگر اند.

آقای امان افزود: "نسبت به گذشته یک قوای هوایی مسلکی، مجهز و با یک ظرفیت بالا داریم...در حال حاضر آنان عملیات‌ها را به گونۀ مستقلانه اجرا می‌کنند و فعالیت‌های این نیروها به گونۀ منظم جریان دارد."

این در حالی است که نیروهای امنیتی و قوایی هوایی افغان بیشتر از هر زمان دیگر مصروف دفع حملات طالبان و انجام عملیات‌ها علیه این گروه در بخش‌های این کشور اند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع این کشور، در حال حاضر در حدود ۲۰ ولایت جنگ میان طالبان و نیروهای امنیتی افغان جریان دارد.

وزارت دفاع افغانستان ادعا می‌کند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ جنگجوی طالبان در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، نورستان، کنر، غزنی، قندهار، زابل، بلخ، فاریاب، هلمند، بغلان، بدخشان، کندز و کاپیسا کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG