لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر مراکز بلخ و پکتیکا؛ جنگ جریان دارد


مقام‌های محلی ولایت بلخ می‌گویند که طالبان بر پوسته‌های کمربند امنیتی شهر مزار شریف حمله کرده و درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالبان ادامه دارد.

عادل شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ روز شنبه ۱۴ اگست ( ۲۳ اسد) به صدای امریکا گفت که جنگجویان این گروه همزمان با این، بر ولسوالی‌های دهدادی، نهرشاهی این ولایت نیز حمله کرده اند که بسیاری این حمله‌ها دفع شده است.

آقای عادل افزود که در این عملیات‌ها، نظامیان افغان را نیروهای خیزش مردمی همکاری می‌کنند.

طالبان می‌گویند که حملات خود را بر شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ و شرن، مرکز ولایت پکتیکا و اسعد آباد،‌ مرکز ولایت کنر افزایش داده و مدعی اند که در این حملات، بخش‌های از این شهرها را تصرف کرده اند.

اما وزارت امور داخلۀ افغانستان تصرف بخش‌های مراکز این ولایات به دست طالبان را رد کرده و گفته است که در حال حاضر جنگ شدید میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالبان جریان دارد.

میرویس ستانکزی، سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت: "در مرکز پکتیکا نیروهای ما حضور دارند و با طالبان می‌جنگند. در مزارشریف نیروهای بیشتر و منظم‌تر وجود دارد."

در دو هفته گذشته، در نتیجۀ تشدید حملات طالبان مراکز بیش از ده ولایت به دست این گروه افتاده و در حال حاضر، درگیری‌های شدید در اکثر ولایات این کشور جریان دارد.

در پی این درگیری‌ها، هزاران نفر از مناطق شان بیجاشده و به محلات دیگر پناه برده اند.

این در حالی است که در نشست شورای هماهنگی نظامی بلخ که دیروز در شهر مزار شریف برگزار شد، فیصله شده که همۀ نیروهای خیزش مردمی به رهبری عطا محمد نور فعالیت کنند.

همچنین مارشال عبدالرشید دوستم از خطوط جنگی و عملیات نیروهای امنیتی افغان و نیروهای مردمی نظارت کرده و به آنان مشوره خواهد داد.

XS
SM
MD
LG