لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن ۱۲۹ جنگجوی طالبان خبر داد


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ نبرد‌ها‌ میان نظامیان افغان و طالبان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ جنگجوی طالبان کشته و ۶۸ جنگجوی دیگر آن گروه زخمی شده اند.

گروه طالبان تا کنون در مورد ارقام ارایه شده از سوی وزارت دفاع افغانستان تبصره نکرده است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع روز چهارشبنه ۲۰ جنوری (اول دلو) به صدای امریکا گفت که در این مدت، بیش از ۲۰ ولایت گواه تحرکات ضد امنیتی به ویژه درگیری میان نظامیان افغان و طالبان بود.

آقای امان افزود که نیروهای امنیتی افغان در حالت دفاع فعال قرار دارند و آنان توانسته اند که تمامی حملات طالبان را دفع کنند.

او همچنان افزود که نظامیان افغان در یک‌شبانه روز گذشته، توانسته اند که "بسیاری از اراضی را در ولایت‌های بدخشان، تخار، کندز، فاریاب، فراه، هلمند و قندهار از وجود طالبان پاکسازی کنند".

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی از دادن جزییات دربارۀ واردشدن تلفات به نظامیان افغان در این درگیری‌ها خودداری کرد.

در این حال، پولیس فاریاب می‌گوید که در اثر حملۀ طالبان در ولسوالی پشتون‌کوت این ولایت، ۱۱ جنگجوی طالبان و چهار نظامی افغان کشته شده اند.

کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به صدای امریکا گفت که در این درگیری‌ها، پنج جنگوی طالبان و چهار نظامی افغان زخمی شده اند.

این در حالی است که صبح امروز مهاجمان مسلح بر یک رنجر اردوی ملی در مربوطات حوزۀ نهم امنیتی شهر هرات گوله‌باری کردند که در نتیجۀ آن، سه منسوب اردوی ملی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG