لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید جامعه جهانی بر قطع جنگ و تامین آتش‌بس در افغانستان


همزمان با گفتگوها میان هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در قطر سفیران و نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی یک بار دیگر خواهان قطع جنگ و تامین آتش‌بس در افغانستان شدند.

شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان از برگزاری دومین نشست آنلاین تحت نام "تقویت اجماع در حمایت از روند صلح" خبر داده گفت که در آن سفیران و نمایندگان ۱۱ کشور و سازمان‌های بین‌المللی اشتراک کرده اند.

این شورا به نقل از آنان گفت: "شرکت‌کنندگان حمایت کامل کشورها و سازمان‌های متبوع خود را از تلاش‌های صلح به رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی، قطع جنگ و خشونت، آتش‌بس عمومی و یافتن راه حل سیاسی برای مشکل فعلی ابراز داشتند."

همچنان آنان از افزایش قتل‌های هدفمند ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف آن شدند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان در این نشست گفت که قطع خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در اولویت بحث‌های هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان قرار دارد.

در این نشست، معصوم ستانکزی، رییس هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان گفت که بحث روی تقسیم‌بندی اجندای صلح در قطر ادامه دارد و تا پایان هفته گفتگوهای جدی میان دو طرف آغاز خواهد شد.

'طالبان باید آتش‌بس را بپذیرند'

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که سکات موریسن، صدر اعظم آسترالیا در یک مکالمه‌ای تلیفونی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان خشونت‌های جاری گروه طالبان را در این کشور مردود عنوان کرد.

ارگ امروز ۱۸ جنوری (۲۹ جدی) در خبرنامه‌ای به نقل از آقای موریسن نوشت: "طالبان باید آتش‌بس را که خواست برحق مردم افغانستان است، بپذیرند."

صدر اعظم آسترالیا همچنان گفته است که کشورش از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها که در آن ارزش‌ها و دستاوردهای دو دهۀ گذشته حفظ شوند، پشتیبانی می‌کند.

جامعه جهانی در حالی بار دیگر خواهان قطع جنگ و تامین آتش‌بس در افغانستان شد که درگیری‌ها از چندهفته به این‌سو میان جنگجویان طالبان و نظامیان افغان افزایش یافته و ترورهای هدفمند و انفجارهای ماین هر روز از شهروندان این کشور قربانی می‎گیرد.

XS
SM
MD
LG