لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا خواستار تعلیق ارسال اسلحه به میانمار شد


خانم هیلی خشونت ها علیه مسلمانان روهنگیایی را "مایه شرمساری" برای رهبران میانمار خواند.
خانم هیلی خشونت ها علیه مسلمانان روهنگیایی را "مایه شرمساری" برای رهبران میانمار خواند.

نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در ملل متحد گفت که کشور های جهان در واکنش به ادامه خشونت ها علیه مسلمانان روهنگیایی باید ارسال اسلحه به میانمار را به حالت تعلیق درآورند.

خانم هیلی گفت که ارسال اسلحه به میانمار تا رویدست گرفتن اقدامات موثر برای حسابدهی توسط اردوی میانمار نباید از سر گرفته شود.

سفیر ایالات متحده در ملل متحد عملیات اردوی میانمار علیه مسلمانان روهنگیایی را یک اقدام "وحشیانه" خواند و گفت که این عملیات به خاطر پاکسازی قومی اقلیت مسلمانان روهنگیایی ادامه دارد.

خانم هیلی به شورای امنیت ملل متحد گفت که وقوع خشونت های اخیر علیه مسلمانان روهنگیایی برای رهبران میانمار که به خاطر احیای دیموکراسی در آن کشور مبارزه کرده اند، "مایه شرمساری" است.

از جانب دیگر، گروهی از سناتوران امریکایی از دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده خواستار استفاده از نفوذ آن کشور به خاطر حل بحران مسلمانان روهنگیایی در میانمار و بنگله دیش شد.

چهار سناتور جمهوریخواه و ۱۷ سناتور دیموکرات همچنین از ریکس تیلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده و مارک گرین، رئیس اداره توسعه بین المللی آن کشور خواسته اند تا کمک های بیشتر بشردوستانه را به مسلمانان روهنگیایی فراهم کنند.

این سناتوران با اشاره به خشونت های اخیر علیه روهنگیایی ها گفته اند که قوانین ایالات متحده به رئیس جمهور آن کشور اجازه می دهد تا علیه ناقضین حقوق بشر تعزیرات وضع گردد.

XS
SM
MD
LG