لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت آمادۀ از سر گیری کمپاین واکسین پولیو در افغانستان است


سازمان جهانی صحت می‌گوید که آماده است تا کمپاین سرتاسری واکسین پولیو را در افغانستان راه اندازی کند.

این سازمان روز یکشنبه ۲۶ سپتمبر (چهارم میزان) گفته است که امسال تنها یک مورد فلج کودکان در این کشور گزارش شده، در حالی که شمار مجموعی واقعات فلج کودکان در سال گذشتۀ میلادی در افغانستان به ۵۶ مورد می‌رسید.

این سازمان گفته است که فرصت فوق‌العادۀ برای پایان دادن به بیماری پولیو در افغانستان مهیا شده است.

سازمان جهانی صحت در پیامی در صفحۀ تویتر خود نگاشته است: "این سازمان جهانی همراه با شرکای خود آماده اجرای کمپاین واکسیناسیون پولیو خانه به خانه در سراسر افغانستان است."

این سازمان تاکید کرده است که این کمپاین باید به گونۀ فوری آغاز و ادامه یابد. افغانستان و پاکستان تنها دو کشور جهان است که هنوز هم مرض پولیو سالانه از کودکان آن قربانی می‌گیرد.

سازمان جهانی صحت در حالی بر آغاز فوری کمپاین واکسیناسیون فلج کودکان در افغانستان تاکید کرده است که پیش از این طالبان تطبیق این واکسین برای کودکان در محلات شان را منع کرده بودند.

طالبان که در حال حاضر کنترول تمامی افغانستان را در اختیار دارند، تا کنون در مورد آغاز کمپاین واکسیناسیون پولیو در این کشور ابراز نظر نکرده اند.

پیش از این سازمان جهانی صحت هشدار داده بود که نظام صحی افغانستان در پرتگاه فروپاشی قرار دارد و بدون اقدام فوری جامعۀ جهانی، این کشور با فاجعۀ بشری روبرو خواهد شد.

اخیراً صندوق بین المللی پول نیز با نگرانی از وضعیت اقتصادی افغانستان گفت که به دنبال تصرف افغانستان توسط طالبان، اکنون خطر بروز یک فاجعه بشری این کشور را تهدید می‌کند.

XS
SM
MD
LG