لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: کروناویروس تا پایان امسال مهار نمی‌شود


سازمان جهانی صحت می‌گوید که "پیش از وقت" و "غیرواقعبینانه" است اگر فکر کنیم که همه‌گیری کروناویروس تا پایان سال جاری مهار خواهد شد.

داکتر مایکل راین، رییس برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی صحت گفته است که در حال حاضر جهان باید تنها بر جلوگیری از انتشار کروناویروس تمرکز کند.

با اینحال، به گفتۀ آقای راین واکسین‌های موثر کووید۱۹ که اخیراً تولید شده است، کم از کم واقعات بیماری، بستری شدن و در نهایت مرگ و میر ناشی از ابتلا به کروناویروس را به گونۀ چشمگیری کاهش خواهد داد.

آقای راین گفت که پس از ارزیابی اطلاعات در مورد واکسین‌های جدید کووید۱۹، سازمان جهانی صحت مطمین شده است که این واکسین‌ها در محدود کردن گسترش سریع این ویروس کمک می‌کند.

اما او هشدار داد که در وضعیت همه‌گیری در حال رشد، هیچ چیزی نمی‌تواند تضمین شود. با آنهم، آقای راین علاوه کرد که در حال حاضر کروناویروس تا اندازه‌ای تحت کنترول است.

نگرانی از توزیع واکسین

در همین حال، تدروس ادهانوم گیبریسوس، رییس سازمان جهانی صحت یک بار دیگر در مورد چگونگی روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در جهان ابراز تاسف کرد.

آقای گیبریسوس گفت که جای تاسف است که جوانان و سالمندان ثروتمند در برخی از کشورهای سرمایه‌دار، پیشتر از کارمندان صحی کشورهای در حال انکشاف واکسین می‌شوند.

او افزود که روند واکسیناسیون برنامهٔ کوواکس ملل متحد در جریان هفتهٔ جاری در گانا و ساحل عاج آغاز شد،‌ اما ابراز تاسف کرد که این روند سه ماه پس از آغاز تطبیق واکسین در بریتانیا، امریکا و کانادا آغاز شده است.

آقای گیبریسوس گفت: "ما از کشورها نمی‌خواهیم که مردم خویش را به خطر بیندازند. ما از آنان می‌خواهیم تا بخشی از یک تلاش جهانی برای مهار کردن ویروس در همه‌جا باشند."

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل گشت.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده گزارش داده که تا روز شنبه دوم مارچ (۱۲ حوت) در سراسر جهان بیش از ۱۱۴.۵ میلیون نفر به کروناویروس مبتلا شده و این بیماری جان بیش از دومیلیون و ۵۴۱ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG