لینک های دسترسی

Breaking News

الکول بیش از جنگ، ایدز و حادثات ترافیکی جان انسان‌ها را می‌گیرد


سازمان جهانی صحت می گوید که نوشیدن الکول سالانه موجب مرگ سه میلیون انسان در سراسر جهان شده و از هر ۲۰ نفری که می‌میرد، یک نفر آن به دلیل استفاده از مشروبات الکولی جان می‌بازد.

در گزارش سازمان صحت جهانی آمده است که این رقم بیشتر از مجموعۀ مرگ و میر ناشی از جنگ و خشونت، بیماری ایدز و حادثات ترافیکی در سراسر جهان است. تلفات در اثر رانندگی در حال نشه، خشونت‌های برخاسته از تاثیر الکول و بیماری ها و اختلالات صحی ناشی از مصرف الکول نیز، در این گزارش، در زمرۀ مرگ و میر ناشی از مصرف الکول رده بندی شده است.

مردان به گونۀ ویژه قربانی عمدۀ مصرف الکول بوده و بر بنیاد گزارش سازمان جهانی صحت، ۷۵ در صد افرادیکه به دلیل نوشیدن الکول جان های شان را از دست می دهند، مردان اند.

آمار سازمان جهانی صحت نشان می دهد که تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی، سه میلیون انسان در سراسر جهان به دلیل نوشیدن الکول جان باختند که این رقم به تنهایی ۵.۳ در صد مرگ و میر انسان ها را در آن سال تشکیل می‌داد.

​در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱.۸ در صد مرگ و میر انسان‌ها در اثر بیماری ایدز، ۲.۵ در صد در اثر حادثات ترافیکی و ۰.۸ در صد در نتیجۀ خشونت و جنگ جان بود.

تدروس ادهانوم گیبریسوس، رئیس سازمان جهانی صحت گفته است که "حال زمان آن فرا رسیده است تا اقداماتی روی دست گرفته شود تا از این تهدید جدی که مانع رشد جوامع سالم می شود، جلوگیری گردد."

گزارش سازمان جهانی صحت با برجسته ساختن اضرار صحی الکول مثل بیماری‌های جگر و سرطان، تخمین زده است که حدود ۲۳۷ میلیون مرد و ۴۶ میلیون زن در سراسر جهان از اختلالات ناشی از الکول رنج می برند.

سازمان صحت جهانی در این گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای گفته است که حدود ۱۵ در صد مردان و ۳.۵ در صد زنان در اروپا و علاوه بر آن، ۱۱.۵ در صد مردان و ۵.۱ در صد زنان در امریکا متاثر از نوشیدن الکول شده اند.

XS
SM
MD
LG