لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از چهار میلیون نفر در افغانستان واکسین کووید۱۹ شده‌اند


هم‌زمان با موج تازۀ کروناویروس در افغانستان، سازمان جهانی صحت می‌گوید که روند واکسیناسیون در این کشور جریان دارد و تا کنون، بیش از ۴.۱ میلیون نفر در افغانستان واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

بر اساس معلومات این سازمان از میان این افراد ۵۰ درصد آنان زنان اند.

سازمان جهانی صحت روز پنجشنبه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) در پیامی در صفحۀ تویترش نگاشته است که در حال حاضر، ۱۲.۵ درصد مردم این کشور دوره کامل واکسین کووید‌۱۹ را دریافت اند.

سازمان جهانی صحت همچنین اضافه کرده است که این واکسین از بیماری شدید و مرگ ناشی از کروناویروس جلوگیری می‌کند و از مردم خواسته است که باید در برابر این ویروس خود را واکسین کنند.

این سازمان تاکید کرده است که به تلاش‌هایش در این راستا ادامه می‌دهد.

سازمان جهانی صحت در حالی از روند تطبیق واکسین کروناویروس در این کشور خبر داد که روز گذشته فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ از کندی این روند انتقاد کرد.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای از افزایش واقعات کروناویروس در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت فوری از خدمات صحی در این کشور شده اند.

این نهادها گفتند که روند واکسیناسیون برای جلوگیری از موج تازۀ کروناویروس در این کشور بسیار کند است و هم‌اکنون بیماری کووید۱۹ در تمام بخش‌های این کشور در حال گسترش است.

این فدراسیون همچنین گفت که با آنکه موج تازۀ کروناویروس در افغانستان در حال گسترش است، اما از جمله ۳۷ مرکز صحی ویژه کووید۱۹ در افغانستان، در حال حاضر تنها ۱۰ مرکز آن در سراسر این کشور فعال مانده است.

اخیراً وزارت صحت حکومت طالبان با ابراز نگرانی از افزایش واقعات مثبت کروناویروس در این کشور گفت که روزانه تا ۱۱هزار نفر واکسین کروناویروس را دریافت می‌کنند.

جاوید هژیر، سخنگوی این وزارت به تاریخ نهم فبروری (۲۰ دلو) به صدای امریکا گفت که در حال حاضر، ۳۷۷ مرکز واکسیناسیون در مرکز و ولایات فعال است که از این میان، ۱۶ مرکز آن در کابل فعالیت دارد.

آقای هژیر افزود که از آغاز تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور، تا کنون بیش از هشت میلیون نفر واکسین دریافت کرده و تلاش‌ها در این زمینه جریان دارد.

او تاکید کرد با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، تاکنون ۳.۶ میلیون نفر واکسین شده اند. همچنین آقای هژیر گفت که ۳.۵ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ در نزد این وزارت موجود است.

XS
SM
MD
LG