لینک های دسترسی

Breaking News

بانک جهانی: کمک‌ها با افغانستان ادامه خواهد داشت


معاون بانک جهانی برای کشورهای جنوب آسیا بر ادامۀ کمک‌های این بانک به افغانستان تاکید کرده و گفته است که این کشور به تداوم کمک‌های بین‌المللی نیازمند است.

هارتویگ شیفر، در پایان سفر سه روزه‌اش به کابل گفت: "بانک جهانی یکجا با شرکای بین‌المللی به تداوم حمایت از افغانستان در راستای رسیدن این کشور به خودکفایی و رشد اقتصادی پایدار متعهد باقی می ماند."

آقای شیفر افزوده است که افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر از شیوع کروناویروس متاثر شده و نیازمند کمک‌های بیشتر است.

پیش از این بانک جهانی تعهد کرده بود که ۳۹۳ میلیون دالر را به هدف مبارزه با کووید۱۹ و کاهش اثرات اقتصادی ناشی از آن در چندین مرحله به افغانستان کمک خواهد کرد.

بر اساس معلومات بانک جهانی، به دلیل شیوع کروناوروس ابهام در اوضاع سیاسی و امنیتی و کاهش احتمالی کمک‌های جامعه جهانی، رشد اقتصادی افغانستان سیر بطی دارد.

در خبرنامۀ این بانک آمده است: "انتظار می‌رود که میزان رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۱ به یک درصد و در سال ۲۰۲۲ به حدود سه درصد برسد. پیشبینی می‌شود که دولت افغانستان در سال‌های آینده نیز به منظور تداوم ارایۀ خدمات در بخش‌های صحت، آموزش، حمایت از سکتور خصوصی، ایجاد زمینه کار و کمک به مردم و جوامع نهایت آسیب‌پذیر و به کمک‌های جامعه جهانی همچنین وابسته باقی بماند."

بر بنیاد معلومات این بانک، صندوق بازسازی افغانستان و اداره انکشاف بین‌المللی که بخش فراهم کننده کمک‌های بلاعوض بانک جهانی برای فقیرترین کشورهای جهان است، به گونه مشترک سالانه بیش از یک میلیارد دالر کمک مالی را برای افغانستان فراهم می‌کنند.

همچنین شرکت بین المللی مالی این بانک ۵۴.۵ میلیون دالر اضافی را به افغانستان تعهد کرده است.

XS
SM
MD
LG