لینک های دسترسی

Breaking News

بانک جهانی: اقتصاد جهان در نقطه عطف قرار دارد


رهبری اقتصاد جهانی توسط کشور های پیشرفته
رهبری اقتصاد جهانی توسط کشور های پیشرفته
بانک جهانی می گوید بر خلاف سال های گذشته رشد اقتصادی در سال ٢٠١۴ به احتمال زیاد توسط کشورهای با درآمد بالا، رهبری خواهد شد.

پنج سال پس از بحران مالی، بانک جهانی میگوید اینبار اقتصاد جهانی که از سوی کشورهای با اقتصاد پیشرفته رهبری میشود، به یک نقطه عطف رسیده است.

اندرو برنز، نویسنده 'چشم انداز اقتصاد جهان' در بانک جهانی، می گوید این به ویژه در ایالات متحده صدق میکند" برای نخستین بار در پنج سال کشورهای با عاید بالا اقتصاد خود را توسعه میبخشند. آنها در رشد جهانی به گونه سهم میگیرند که برای یک مدت چنین سهمی را ایفا نکرده بودند. این به مفاد کشورهای روبه انکشاف خواهد بود."

بانک جهانی تخمین میکند که اقتصاد ایالات متحده امریکا، که در سال گذشته یک اعشاریه هشت در صد بود، در سال دو هزار و چهارده به تقریبا دو اعشاریه هشت در صد توسعه مییابد.

کوشیک باسو
، اقتصاد دان ارشد بانک، عین توسعه را برای اروپا نیز انتظار دارد که از رکود اقتصادی سال گذشته بدر امده است" آخرین پیشبینی ها اروپا را با رشد منفی صفر اعشاریه یک درصد نشان می دهد، اما ما انتظار داریم که این به نوبه خود به آرامی به شماره مثبت مبدل گردد. یک اعشاریه یک رشد زیاد نیست اما با توجه به مشکلات شش سال گذشته در اروپا این در واقع یک خبر خوب است."
بهبودی اقتصاد امریکا در سال دو هزارو چهارده
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

هرچند ادامه بی ثباتی سیاسی خطر حرکت نزولی اقتصاد را برای بخش هایی از شمال افریقا و شرق میانه در بر دارد اما بزرگترین سوالی که باقی میماند تأثیر تصمیم بانک مرکزی امریکا بر پائین اوردن مجدد محرک های پولی است.

اقای باسو می گوید این تاثیرات به احتمال زیاد خفیف خواهد شد زیرا اکثر کشورها پس از انکه بانک فدرال مقاصد خود را در وسط سال ٢٠١٣ روشن ساخت، تاثیرات سود بالا را احساس کرده اند" ما در افریقای جنوبی، اندونزیا و هند نرخ کمر شکن تبادله اسعار را مشاهده کردیم. بنابراین احساس می کنم که، در یک مرحله، اصلاحات و تعدیل از قبل به میان امده است. بنابراین هنگامی که کاهش تدریجی اغاز شد طوریکه حال از ٨٥ میلیارد دالر در یک ماه به ٧٥ رسیده است - در واقع تاثیر زیاد ندارد زیرا بخشی از اثرات از قبل صورت گرفته است."

توقع میرود رشد در چین که هنوز هم سریع ترین اقتصاد در حال رشد در جهان است در هفت اعشاریه هفت ثابت باقی بماند.
XS
SM
MD
LG