لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر امریکا: سال ۲۰۱۴ سال ۱۹۸۹ نیست


اوسلن می گوید امریکا منطقه را ترک نمی کند.
اوسلن می گوید امریکا منطقه را ترک نمی کند.
ریچارد اوسلن، سفیر ایالات متحده امریکا در پاکستان می گوید که واشنگتن با درک اشتباهات گذشته، افغانستان و منطقه را باز ترک نخواهد کرد. آقای اوسلن به روز چهارشنبه در یک مرکز پژوهشی در اسلام آباد مرکز پاکستان گفت که ایالات متحده تنها در تفاهم با دولت افغانستان، حضور نظامی اش در این کشور را پس از سال ۲۰۱۴، ادامه خواهد داد.

پس از سالها حمایت از جنگویان مجاهدین در دوران تجاوز ارتش شوروی سابق به افغانستان (۱۹۷۹ – ۱۹۸۹)، ایالات متحده امریکا نقش اش در مسایل افغانستان را کاهش داد اما بدنبال حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ رژیم طالبان را سقوط داد.

با خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، نگرانی ها از بدتر شدن اوضاع افغانستان اوج گرفته است.

اما آقای اوسلن گفت "سال ۲۰۱۴ سال ۱۹۸۹ نیست. ایالات متحده اشتباهات گذشته را درک می کند و با این منطقه قطع علایق نخواهد کرد."

روابط با پاکستان

ریچارد اوسلن گفت که روابط ایالات متحده و پاکستان نسبت به هر موضوع دیگر، بر علایق دوجانبه و منافع اسلام آباد و واشنگتن استوار است.

این دیپلمات امریکایی گفت که همکاری ها میان پاکستان و ایالات متحده پایدار است، اما او بر نقش هر دو کشور بر ثبات در افغانستان هم تاکید ورزید. "برای افغانستان، پاکستان و منطقه حمایت کامل پاکستان از روند صلح افغانستان، که به رهبری و تحت قیمومیت کامل افغانها باشد، حالا نیاز است."

سفیر امریکا می گوید که کمک پاکستان برای استقرار صلح در افغانستان "تنها مساعدت و از خود گذری نه، بلکه موضوع حاکمیت و منعفت ملی آن کشور هم است."

سفیر امریکا گفت که جامعه جهانی، بشمول پاکستان، برای تامین صلح و انکشاف در افغانستان متعهد است. او گفت که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به مردم افغانستان تعهد سپرده است که آنها را در پیشرفت کشور شان تنها نخواهد گذاشت.

اوسلن از پاکستان خواست تا برای تحکیم ثبات در افغانستان، پاکستان و منطقه، بدون نگرانی و طفره رفتن کمک کند.
XS
SM
MD
LG