لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: پس از مبارزه با تروریزم، حقوق زنان بیشترین اهمیت را دارد


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان می‌گوید که پس از تروریزم، حقوق زنان بیشترین اهمیت را برای ایالات متحده دارد.

آقای خلیزاد امروز ۱۱ سپتمبر ( ۲۱ سنبله) در نشستی در وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفت که امریکا در مذاکرات صلح از حقوق زنان حمایت می‌کند.

او افزود:"ما ترغیب می‌کنیم که زنان در این مذاکرات اشتراک کنند. طوری که گفتم، چهار زن در تیم مذاکراه کنندهٔ‌ جمهوری اسلامی افغانستان حضور دارد. من انتظار دارم که آنان با آمدگی کامل از حقوق شان دفاع کنند."

نمایندهٔ ویژه امریکا همچنان گفت که مهم‌ترین موضوع برای ایالات متحده تهدید این کشور از خاک افغانستان است.

او افزود که امریکا برای رسیدن به این هدف و حفظ آن بر اساس ضرورت اقدام خواهد کرد.

این در حالی است که مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا نیز امروز گفت که رییس جمهور ترمپ واضح ساخته است که اگر خطری برای ایالات متحده امریکا به میان بیاید، نیروهای امریکایی برای حفاظت از امریکا برای انجام ماموریت دوباره به افغانستان اعزام خواهند شد.

آقای پمپیو گفت که کشوراش انتظار دارد طالبان بر تعهدات شان عمل کنند: "تعهد ما به کاهش نیروها به صفر مشروط به تعهدات آنان بر اساس توافقنامه است."

او افزوده است که سطح خشونت‌ها در افغانستان باید به اندازه‌ٔ‌ قابل پذیرش کاهش یابد.

وزیر خارجه امریکا همچنین از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان خواست تا به خاطر کامیاب شدن این مذاکرات از خود "عمل گرایی، خویشتنداری و انعطاف پذیری" نشان بدهند.

XS
SM
MD
LG