نمایندگان امریکا و طالبان روی 'اقدامات بعدی صلح' بحث کردند

عکس (آرشیف)

گروه طالبان می‌گویند که گفتگوها میان نمایندگان ایالات متحدۀ امریکا و این گروه در قطر ادامه دارد و ناوقت دیروز دو طرف روی "اقدامات بعدی مذاکرات صلح" بحث کردند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی این گروه در قطر روز دوشنبه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) در صفحه تویترش نوشته است که در این دیدار زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای حمایت قاطع (ناتو) حضور داشتند.

سهیل شاهین افزوده است که از جانب طالبان در این نشست ملاعبدالغنی برادر، شیرمحمد عباس ستانکزی و مولوی امیرخان مفتی اشتراک داشتند.

اما نمایندگان این گروه در مورد "اقدامات بعدی مذاکرات صلح" معلومات بیشتر ارایه نکرده اند.

با وجود آنکه آقای خلیلزاد همواره در مورد ملاقات هایش با نمایندگان گروه طالبان در صفحه تویتراش می‌نویسد،‌ اما او در بارۀ دیدارهای اخیر که طالبان ادعا دارند انجام شده، چیزی نگفته است.

با آنهم این نماینده طالبان گفته است که این گفتگوها امروز نیز میان دو طرف ادامه خواهد داشت.

پیش از این گروه طالبان ادعا کرده بودند که آنان با نمایندگان امریکا در روزهای گذشته در مورد "امضای توافقنامه و مراسم آن" نیز صحبت کرده اند.

کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان از محور گفتگوهای آقای خلیلزاد با نمایندگان طالبان در این دور مذاکرات خوانده شده است و پیش از این خبرگزاری اسوشتیدپرس به نقل از مقام‌های طالبان گزارش داده بود که نمایندگان این گروه طرح کاهش خشونت‌ها را هفته گذشته به آقای خلیلزاد سپردند.

اما ریاست جمهوری افغانستان گفته است که طرح کاهش خشونت‌ها در افغانستان جنبه عملی ندارد و باید آتش‌بس برقرار شود.

ارگ هشدار داده است که بدون توافق طالبان به آتش‌بس، گفتگوها و تلاش‌ها برای صلح بی‌نتیجه خواهد بود.